Inlägg från: Lönnsirap |Visa alla inlägg
  • Lönnsirap

Kvällsrutiner för snart 9 åring

Jag tänker att det definitivt är att tänka på, hur man gör på kvällen för god sömn. Men också vad som händer när barnet kommer in vid 22. 

Vi prövade tipset att ha en extra madrass på golvet för barnet och det fungerade över förväntan. En väldigt sorgsen natt, trots förberedelser, men barnet somnade och kom sen till ro.
    Och det nattliga besöken minskade.

Hade jag varit er hade jag läst lite på 1177 och valt de tips de föreslår för sömnlöshet.

• Lönnsirap
    Sessie82 skrev 2023-09-12 10:50:32 följande:
    Han stensomnar alltid på stört så fort han sprungit upp till vår säng. Så hans sömn är egentligen toppen. Somnar fort på kvällen. Somnar om direkt han vaknat och gått till vår säng. Det är mest vi som piggnar till och får svårt att somna, eller är nojjiga om vi är intima på kvällen. Ibland kommer han som sagt runt 22-23 och ibland hörs de ju att han kommer men ibland går han så tyst att han helt plötsligt kan stå i vårt sovrum medans vi håller på och är intima. 
    Har mutat och sagt att kom inte försen efter 00 på natten åtminstone. Fööörsök träna att somna om själv. Men icke...
    Just att sova bra i föräldrars säng är ju en del av problemet.... Grejen med madrassen är ju att få närheten, men faktiskt inte lika mycket mys...
Svar på tråden Kvällsrutiner för snart 9 åring