• Anonym (S)

Vadå bonus?!

Anonym (Karltokig) skrev 2023-09-10 18:02:35 följande:

Säger som flera andra, att det låter som att flera barn här på både din och hans sida inte mår bra av det där menageriet. Ni kan inte leva ihop som en storfamilj. Du måste sätta dina barn först. Man får aldrig vara mer karltokig än att man sätter sina egna barn i första hand. 

"Karltokig"...?? Ts' barn gillar ju den nye mannen! Och även sina styvsyskon! Medan EN ouppfostrad snorvalp får sätta ribban för HELA familjen?? Ska EN unge få göra så en annars lycklig styvfamilj splittras genom att sätta sig på tvären på ren pin kiv??
    Finns det någon biologisk mamma i bilden, ts?? Jag kan faktiskt tänka mig att sträcka mig så långt att göra jäkligt klart för barnet att beter denne sig inte som folk så är den inte välkommen hemma! Man behöver inte älska alla men man beter sig bra och respekterar varandra! Hur hade mannen betett sig om äldsta barnet var elak mot sina yngre syskon utan att ts med barn var med i bilden?? Adopterat bort småsyskonen?? Det finns fler människor i världen än detta barn.... Hur ska denna klara sig på t.ex en arbetsplats om den redan får lära sig att allt kretsar kring denne och att man ska styra och ställa som man vill?? Ge och ta, det är vad livet går ut på, lika bra att lära sig tidigt!
    Är mannen beredd att offra allt detta p.g.a EN bångstyrig unge??
  • Anonym (S)
    Anonym (Cece) skrev 2023-09-19 21:01:30 följande:
    Mycket dåligt råd.   Man kan inte bestämma att ens partners barn inte "är välkommen att bo hemma", särskilt eftersom TS inte ens själv bor där.
    Det är ett barn det handlar om, ett barn som beter sig illa mot nya styvsyskonen förvisso, men barnet bodde där först och har inte frivilligt valt att få in TS och hennes barn i sitt liv. 
    Självklart är hans beteende oacceptabelt, men det får ni vuxna, och då framförallt hans pappa se till att få ordning på.
    Kommunen brukar ha en hel del att erbjuda i hjälp, stöd och rådgivning när det gäller familjer och problem med tex barn och nya familjekonstellationer.   Både tillsammans med barnet och utan.
    TS ska naturligtvis inte acceptera detta beteendet av pojken,  men att slänga ut barnet från sitt hem är inte rätt väg att gå, och löser inga problem. 
    Helt okej att ungen misshandlar människor helt utan konsekvenser alltså? Att han styr och ställer och sätter regler? Man kan definitivt bestämma att man inte vill ha en våldsman i sitt hushåll, oavsett vems barn det är! Om pappan är ett mjäk så får väl mamman ta tag i det, och i alla fall hota med abrupta konsekvenser? Eller ska ska hon stå och se på när småsyskonen blir slagna?
  • Anonym (S)

"Snälla människa, läs och försök förstå!".
    Vem har sagt nåt om att bestämma?? Men man kan som sagt hota. "Antingen gör du nåt åt ungjäveln eller så ses vi inte mer?? Han får dra till sin morsa om du vill se oss igen, mina barn rör han inte en gång till?"
    Men som sagt, han verkar vara ett riktigt mjäk så jag hoppas de inte är ihop längre. 

Du är en sån där som tror på fri uppfostran, öppna gränser och affektivt bemötande va?

Svar på tråden Vadå bonus?!