Livrädd för att bli lämnad
Hej. Det är så att jag har ett problem i min relation. Jag är så sinnessjukt rädd för att min pojkvän ska lämna mig. Jag är 18 år och har hunnit få dåliga erfarenheter från tidigare förhållanden då killar varit otrogna och manipulerat mig och jag kan verkligen inte sluta tänka ?att man inte kan lite på någon kille?.
Min nuvarande pojkvän är VÄRLDENS snällaste och har inte gjort nånting som min oro kan grunda sig i. Han förstår att jag mår dåligt över saker och försöker inte övertala mig att ?han inte är som andra? och lyssnar när jag vill prata.
Det gör bara att det känns ännu värre att jag tror så hemska saker om han. Direkt jag är utan han i bara en dag, ligger jag och gråter hela kvällarna och tänker att han skriver med andra. Även fast jag vet att han inte gör det. Ibland känns det bara som att jag går och väntar på att han ska göra slut eller säga att han träffat någon annan. Jag har inte speciellt dålig självkänsla utan jag tror det mer handlar om att jag aldrig träffat någon som behandlat mig bra.
Jag förstår att det är normalt att sakna någon man älskar när man är van att vara med varandra hela tiden men det värker verkligen i hjärtat och hela kroppen på mig. Jag får panikattacker och kan ligga och hyperventilera i min säng i timmar. Innerst inne vet jag att han älskar mig och att han inte skulle varit med mig om han inte gjorde det men jag kan inte släppa tankarna på att han ska lämna mig och det gör verkligen ont i hela mig.
Samtidigt som jag vill att han ska förstå hur jag känner så vill jag inte ?skrämma bort han? eller få han att tycka synd om mig då det inte är hans fel. Vad ska jag göra för att sluta tänka såhär???
(Jag vet att min oro och rädsla riskerar att förstöra förhållandet och det är därför jag vill ha råd.)