• Anonym (Sur Patron)

Tycker du om att tala om för andra hur dom ska leva sina

liv?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du om att tala om för andra hur dom ska leva sina
  • Anonym (M)

Jag skiter i hur du väljer att leva ditt liv. Är helt ointresserad av det. Däremot ber jag dig att inte kapa och förstöra andras trådar på FL.

• Anonym (empati)

Själv lyssnar jag helst noggrant väldigt länge innan jag talar om vad jag uppfattar. Konkreta och handfasta råd ges inom familjen eller till mycket nära och goda vänner. Även med dem är bäst att vara ödmjuk. Tänker mig allas livserfarenheter är så pass olika och vi hanterar saker utifrån våra sätt att tänka och vara. Därför reserverar jag mig, lyssnar mer än gärna. Låter beslut mogna fram mer i var och ens takt. 

• Anonym (?)
    Anonym (Sur Patron) skrev 2023-09-09 09:52:00 följande:
    Det kanske är så att deras liv är mer värt, eftersom de har fått bekräftelse och kvitto på att de duger. De har ju ändå haft förhållanden. Jag och andra som kanske inte har haft förhållanden, vi har lite mindre värde.
    Vad menar du med värde? Känner en forskare som är värsta kufen och är säker på att han aldrig haft ett förhållande, skulle inte förvåna mig om han var oskuld tom, men hans forskning har bidragit till att liv räddas. Så jag anser att hans värde är betydligt större än en slashas som är i relation och knullar en WT-brud. Men du kanske värdesätter annat.
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2023-09-09 10:01:07 följande:
    Vad menar du med värde? Känner en forskare som är värsta kufen och är säker på att han aldrig haft ett förhållande, skulle inte förvåna mig om han var oskuld tom, men hans forskning har bidragit till att liv räddas. Så jag anser att hans värde är betydligt större än en slashas som är i relation och knullar en WT-brud. Men du kanske värdesätter annat.
    Bra exempel och jag förstår att han trycker tumme ner då han uppenbart blev svarslös på frågan vad han menar med värde.
  • Anonym (Sur Patron)
    Anonym (M) skrev 2023-09-09 11:51:11 följande:
    Bra exempel och jag förstår att han trycker tumme ner då han uppenbart blev svarslös på frågan vad han menar med värde.
    Tycker inte jag ska behöva förklara nåt som redan är solklart om man läser det jag skrev.
  • Anonym (M)
    Anonym (Sur Patron) skrev 2023-09-09 12:18:22 följande:
    Tycker inte jag ska behöva förklara nåt som redan är solklart om man läser det jag skrev.
    Det du tycker är solklart är uppenbarligen inte solklart för alla. Alla tycker olika om vad som avses med värde. Du lider av sånt tunnelseende att du inte fattar att alla har olika perspektiv.
  • Anonym (Sur Patron)

Tänker på en låt av The Hellacopters som börjar såhär

You are nothin'
    I'm for real

Den attityden har de som talar om för andra hur man ska tänka och göra.

• Anonym (empati)
    Anonym (Sur Patron) skrev 2023-09-10 11:23:16 följande:

You are nothin'
    I'm for real

Tänker det är vänligare att lyssna och kommentera än att tala om hur andra ska tänka och göra. 

Ändå, krävs vid tillfällen ett visst mått av hänsynstagande. För allas trevnad i det mest grundläggande. i 

• Anonym (Igen)
    Anonym (Sur Patron) skrev 2023-09-10 11:23:16 följande:

You are nothin'
    I'm for real

Im for real. 
  • Anonym (Mogen kvinna)

Att tala om för andra hur de ska leva sina liv är bland det värsta jag vet.
    Om någon ber mig om råd så ställer jag först motfrågan "Hur tänker du", därefter avgör jag om jag kan och om jag överhuvudtaget behöver ge något råd.

Människor som tror sig sitta på lösningarna är oftast inskränkta och enkelspåriga människor som tror att allt är svart eller vitt- Livet har lärt mig att det mesta är nyanser av grått

Svar på tråden Tycker du om att tala om för andra hur dom ska leva sina