Tycker du om att tala om för andra hur dom ska leva sina
liv?
liv?
Jag skiter i hur du väljer att leva ditt liv. Är helt ointresserad av det. Däremot ber jag dig att inte kapa och förstöra andras trådar på FL.
Själv lyssnar jag helst noggrant väldigt länge innan jag talar om vad jag uppfattar. Konkreta och handfasta råd ges inom familjen eller till mycket nära och goda vänner. Även med dem är bäst att vara ödmjuk. Tänker mig allas livserfarenheter är så pass olika och vi hanterar saker utifrån våra sätt att tänka och vara. Därför reserverar jag mig, lyssnar mer än gärna. Låter beslut mogna fram mer i var och ens takt.
Tänker på en låt av The Hellacopters som börjar såhär
You are nothin'
I'm for real
Den attityden har de som talar om för andra hur man ska tänka och göra.
You are nothin'
I'm for real
Tänker det är vänligare att lyssna och kommentera än att tala om hur andra ska tänka och göra.
Ändå, krävs vid tillfällen ett visst mått av hänsynstagande. För allas trevnad i det mest grundläggande. i
You are nothin'
I'm for real
Att tala om för andra hur de ska leva sina liv är bland det värsta jag vet.
Om någon ber mig om råd så ställer jag först motfrågan "Hur tänker du", därefter avgör jag om jag kan och om jag överhuvudtaget behöver ge något råd.
Människor som tror sig sitta på lösningarna är oftast inskränkta och enkelspåriga människor som tror att allt är svart eller vitt- Livet har lärt mig att det mesta är nyanser av grått