Betala el för hyresrätt man ej bor i under uppsägningstiden?
Självklart ska man betala el och hyra under uppsägningstiden oberoende om man bor där eller inte fram till nästa hyresgäst tar över eller uppsägningstiden är slutförd.
Självklart ska man betala el och hyra under uppsägningstiden oberoende om man bor där eller inte fram till nästa hyresgäst tar över eller uppsägningstiden är slutförd.
Det blir ju väldigt bakvänt att säga: du måste betala elen så därför måste du ta ett abonnemang för att betala elen.
Det finns ju ingen el att betala om det inte finns något abonnemang.
När jag flyttade in i min senaste lägenhet stod den utan el i 2 veckor, för det var först då jag flyttade dit mitt abonnemang och flyttade in i den. Det var ju inget värden behövde bry sig om, jag betalade ju min hyra till dem. Elräkningen går till elbolaget och inte till värden.
Värden förlorar INGET på att huset står utan el i någon månad. Inget kommer hända. Inget kommer gå sönder. Hade det varit smällkalla vintern hade ts såklart fått ha dubbelt abonnemang ett tag för att inget skulle frysa sönder.
Vill värden däremot att el alltid ska finnas är det bättre att baka in det i hyran och ta kallhyra.