• Anonym (Anonym denna gång)

Lämna eller glömma...

Valde att lämna min ungdomskärlek för många år sen när föräldrarna inte accepterade honom för många olika anledningar. Lever med en man nu sen 23 år tillbaka men kan inte släppa tanken på denna ungdomskärlek som funnits med alltid.  
    Vi har pratat och sms en tid nu och de ända jag drömmer om är ungdomskärleken men de är så svårt att lämna de trygga familjelivet. Men de är heller inte rättvist att stanna när tankarna är på annat håll. Mannen och jag har utåt ett fungerande liv men inombords kvävs jag. Inget kärleksliv mer än väldigt sporadiskt, han är jämt trött och sotter i soffan medan han förväntar sig att jag fixar och grejar... 

Hur lämnar man? Vi har hus och annat ijop inte bara att dra.. han kommer inte vara snäll när man säger att man inte vill mer... ñTidigare hotat med självmprd och dragit..

• Svar på tråden Lämna eller glömma...
  • Dexter dot com

Tycker absolut du ska lämna. Inte för att du tänker på din ungdomskärlek utan för att din relation är dålig.

• Anonym (E)

Man lämnar inte en person som har gett en 23 år av sitt liv för en fullständig fantasi! Om du inte trivs i relationen så jobba på den eller lämna, men INTE för nån romantisk rosaskimrande dröm!

• Anonym (N)
    Anonym (E) skrev 2023-09-03 15:53:20 följande:

Man lämnar inte en person som har gett en 23 år av sitt liv för en fullständig fantasi! Om du inte trivs i relationen så jobba på den eller lämna, men INTE för nån romantisk rosaskimrande dröm!

Man lämnar om man har en relation som inte fungerar, oavsett om man har varit med en person i 23 år. Och oavsett hur många år man har haft relationen. Fungerar det inte och man inte mår bra så får man bryta upp. 
  • Anonym (N)

Man lämnar om man har en relation som inte fungerar, oavsett om man har varit med en person i 23 år. Och oavsett hur många år man har haft relationen. Fungerar det inte och man inte mår bra så får man bryta upp. 
  • Anonym (N)

• Anonym (000)

Två olika saker.
    1. Lämna den du lever med nu eftersom det inte verkar funka.
    2. Om det sen blir något med den andre, eller inte - det hör inte ihop med punkt 1. 

• Anonym (E)
    Anonym (N) skrev 2023-09-03 16:14:50 följande:
    Läste du vad jag skrev...? Varför upprepar du mig?
  • Anonym (N)
    Anonym (E) skrev 2023-09-03 16:42:55 följande:
    Läste du vad jag skrev...? Varför upprepar du mig?
    Ja, jag läste vad du skrev och nej, jag upprepar inte det du skrev. 
  • Anonym (E)
    Anonym (N) skrev 2023-09-03 16:44:52 följande:
    Ja, jag läste vad du skrev och nej, jag upprepar inte det du skrev. 
    Så när jag skriver till ts att hon kan lämna honom så känner du dig tvungen att citera mig och säga att hon borde lämna honom? Suck...
  • Tyra myra
    Anonym (Anonym denna gång) skrev 2023-09-03 15:14:28 följande:
    Lämna eller glömma...

Valde att lämna min ungdomskärlek för många år sen när föräldrarna inte accepterade honom för många olika anledningar. Lever med en man nu sen 23 år tillbaka men kan inte släppa tanken på denna ungdomskärlek som funnits med alltid.  
    Vi har pratat och sms en tid nu och de ända jag drömmer om är ungdomskärleken men de är så svårt att lämna de trygga familjelivet. Men de är heller inte rättvist att stanna när tankarna är på annat håll. Mannen och jag har utåt ett fungerande liv men inombords kvävs jag. Inget kärleksliv mer än väldigt sporadiskt, han är jämt trött och sotter i soffan medan han förväntar sig att jag fixar och grejar... 

Hur lämnar man? Vi har hus och annat ijop inte bara att dra.. han kommer inte vara snäll när man säger att man inte vill mer... ñTidigare hotat med självmprd och dragit..

Det är lätt att man överromantiserar tidigare relationer när den relation man lever inte fungerar. 

Försök först att  ta reda på vad som gnisslar i din nuvarande relation, vad kan du och din partner förändra? 

Beställ tid hos familjerådgivningen.
  • Anonym (orion)
    Anonym (Anonym denna gång) skrev 2023-09-03 15:14:28 följande:

Vi har pratat och sms en tid nu och de ända jag drömmer om är ungdomskärleken men de är så svårt att lämna de trygga familjelivet. 

Varför har du återupptagit kontakten med denna ungdomskärlek när det tydligen finns så oförlösta känslor kvar? Det är ju verkligen att be om problem omkring det existerande förhållandet som tydligen inte var toppenbra men kanske heller inte så mycket värre än andra förhållanden är för det mesta.

Där får du skärpa dig och genast avsluta denna kontakt som är rent dagdrömmande från din sida. Om du inte slog till för 23+år sedan, av den inte särskilt trovärdiga anledningen att dina föräldrar ogillade mannen i fråga, så finns det ju absolut ingenting som tyder på att du nu skulle få en andra chans nu.

När du avslutat denna hopplösa kontakt, som väl egentligen är en slags känslomässig affär, kan du ju så därefter börja att överväga din existerande relation, men tro inte att vägen ut ur denna går genom denna ungdomskärlek.
Svar på tråden Lämna eller glömma...