Inlägg från: Anonym (Kuno) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kuno)

Hur litar man på sin pojkvän?

Otrohet kan ibland förlåtas, ibland förstöra ett förhållande.

Svartsjuka är ett annat gift som kan förstöra ett förhållande. Du kan inte hindra honom från att vara otrogen, även om du skulle stalka honom, förfölja honom, ta dig in i hans mobil och mejl. Det skulle bara göra dig ännu mer paranoid.

Det bästa du kan göra är att försöka förstärka ditt självförtroende. Tänk ofta och många gånger: "Jag är en älskad människa". 

Och försök ge honom allt han drömmer om, utan att såra eller skada dig själv.

Min fru och jag har dealen "dont ask-dont tell". Om den andre skulle inleda ett långt förhållande med någon annan så är förhållandet ändå slut. Ett tillfälligt snedsteg kanske inte måste betyda så mycket, i ett livsperspektiv.

• Anonym (Kuno)
    Anonym (.) skrev 2023-08-30 10:50:53 följande:
    Försöker verkligen tänka så att även fast vi skulle bo ihop så om han skulle vilja så skulle han vara otrogen, de e mest så jag försöker tänka men de är såklart jättesvårt. Jag har även svårt att tro att nån person skulle älska mig vilket gör de så mycket svårare för mig själv, har dålig självförtroende och tror alltid att alla andra är så mycket bättre än mig i dom flesta sammanhang. 

Denhär kyssen är en liten del av ett annars väldigt bra förhålland, de e just därför vi båda kämpar för att faktiskt få de att funka, trots mina dåliga tankar och att de är svårt att ha 100% tillit?
    Vill man vara krass kan man säga att det inte går att ha hundra procent tillit. Man får försöka vara "här och nu", njuta av livet och samlivet i varje stund.

Hälften av alla äktenskap slutar med skilsmässa. Ingen dör av det, men det gör ont, och det där är inget man ska hålla på och tänka en massa på.

Försök njuta av att vara du, att ha en kropp, titta på den, smek den, smörj inden med lotion, ansa hår, onanera och tänk på honom, ha telefonsex med honom när ni är åtskilda...
Svar på tråden Hur litar man på sin pojkvän?