Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Hur litar man på sin pojkvän?

Om han springer runt och hånglar upp andra tjejer så går han ju uppenbarligen inte att lita på för det har han ju bevisat så din fråga är nog mer ... hur kan jag LURA mig själv att tro att en kille som bevisat att han inte går att lita på går att lita på ändå?

Jag tycker du snarare borde fråga dig själv varför du försöker lura dig själv att tro något om honom som inte stämmer med verkligheten? Visst jag fattar att du kanske är kär, men en relation som bygger på lögner (ink självlögner) är aldrig värt det.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-08-30 11:06:40 följande:

Jag förstår att det är jobbigt men du har två val egentligen:

A. förlåta

B. gå vidare

Det är faktiskt delvis ditt val att du tappar respekten för honom. Det går att styra sånt med sina tankar. Men alla klarar inte det och det kräver ju också att din partner också är beredd att göra sin del.

Nja, riktigt så enkelt är det inte en minst lika viktigt fråga är VARFÖR ska jag ge den här personen en andra chans och är det värt det?

Jag skulle snarare vilja påstå att den sista raden du skriver är den absolut viktigaste delen.  Det är främst den som varit otrogen som behöver jobba stenhårt för att övertyga den han/hon bedragit om varför personen ska ta risken att ge honom/henne en andra chans. Andras förtroende är inget man får gratis, det är något man behöver göra sig förtjänt av, speciellt när man har missbrukat det förtroendet man en gång fått. Om det uteblir så blir det ju väldigt svårt för den som blivit bedragen att förlåta.

Att försöka tvinga sig själv till att förlåta någon (styra sina tankar) som inte gör ett dugg för att göra sig förtjänt av det är en väldigt dåligt idé men tyvärr väldigt vanligt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Kuno) skrev 2023-08-30 10:56:31 följande:
    Vill man vara krass kan man säga att det inte går att ha hundra procent tillit. Man får försöka vara "här och nu", njuta av livet och samlivet i varje stund.

Hälften av alla äktenskap slutar med skilsmässa. Ingen dör av det, men det gör ont, och det där är inget man ska hålla på och tänka en massa på.

Försök njuta av att vara du, att ha en kropp, titta på den, smek den, smörj inden med lotion, ansa hår, onanera och tänk på honom, ha telefonsex med honom när ni är åtskilda...
    Det du propagerar för här är att TS ska skita i alla sina principer och joina gränslösa klubben för "alla är ju skithögar egentligen". 

Men så är det ju inte, visst alla människor kan potentiellt i teorin vara skithögar MEN i praktiken är ju inte alla det, statistiskt sett springer ju "bara" runt 30-40% runt och beter sig som as men resten verkar kunna behålla brallorna på. Så det där med att man bara ska strunta i vilka slags människor man har relationer med och bara flyta med strömmen och hoppas på det bästa är ju en ganska dum idé utan snarare ett sätt att bädda för jävligt kassa relationer, för omger man sig med idioter så kommer man såklart få ta del av deras idioti.

En klart bättre strategi är att sålla bort alla idiotier ur sitt liv och omge sig själv med bra människor istället. Visst man vet kanske inte vilka som är bra personer eller ej från början, men när en person bevisat att hen är en idiot så finns det ingen som helst anledning att fortätta ha en relation med personen om man inte är självplågare och gillar att bli förnedrad såklart.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (.) skrev 2023-08-30 11:15:49 följande:
    Aa men alltså respekten har jag inte tappat. De var en annan som skrev att hon tappat respekten för sin partner
    Ok, men hur mycket respekterar han dig och är det så smart att ha en relation med någon som inte respekterar dig?

Vad hjälper det om du respekterar honom om han bevisligen inte respekterar dig?
    Borde inte det vara ömsesidigt för att en relation ska fungera?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (.) skrev 2023-08-30 12:20:53 följande:
    Sexet har vi absolut inget problem med, de är som vanligt
    Ok, men om allt är som vanligt efter hans övertramp varför skulle han skärpa sig?
    Du visar ju honom att det han gjort inte spelade dig någon större roll och allt kan bara flyta på som vanligt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (.) skrev 2023-08-30 13:11:48 följande:
    Jag ser det väldigt viktigt att min kille förstår att han gjort fel, varför han gjort fel och att han visar mycket ånger och de gjorde han verkligen. Är bara rädd att han tar mig "förgivet" nu efter att jag gett honom en andra chans.
    Och det gör du genom att fortsätta ha sex med honom som om inget hänt?

Om vänder på det: Du går ut och hånglar upp andra snubbar och din kille fortsätter som om inget hänt, allt är som vanligt, vad skulle det säga dig?
  • Anonym (sådär)
    LFF skrev 2023-08-30 13:48:29 följande:
    Vad gör HAN för att visa att du faktiskt kan lita på honom? Det är inte hos dig som problemet sitter. Det är HAN som valt att kyssa en annan tjej. Det är HAN som valt att sätta er relation på spel. Det är HAN som behöver bevisa att HAN går att lita på. 

Det du behöver fundera över är just vad HAN behöver göra för att du ska kunna lita på honom igen. 
    Håller med, men TS vet nog redan allt det där men är så panikslagen över att förlora honom att hon väljer att inte låtsas om det... ganska tragiskt egentligen för det enda hon signalerar med det är "du kan behandla mig hur du vill jag kommer vara kvar ändå" och det sätter ju inte någon speciellt bra ribba för deras framtida relation. TS kommer nog komma ut ganska trasig ur den relationen när han är klar med henne.
Svar på tråden Hur litar man på sin pojkvän?