Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Hur litar man på sin pojkvän?

Hej! I somras kysste min pojkvän en annan tjej, de var hemskt då men nu i efterhand har vi gått vidare från det och vårt förhållande är bra. Men nu har min pojkvän flyttat och studerat en bit ifrån mig så vi kommer att veckovis ha distans. Min fråga är då, hur litar jag på honom? Jag tror inte att något skulle hända igen och vill kunna lita på honom, men mina hjärnspöken tänker på allt dåligt som kan hända. Hur får man bort dessa tankar/hur börjar man lita på sin partner igen efter otrohet?

• Svar på tråden Hur litar man på sin pojkvän?
  • Anonym (.)
    Anonym (Hm) skrev 2023-08-29 13:52:44 följande:

Förlåt för tråkigt svar, men oftast går det inte att lita på den andra igen. Jag säger det för att jag vet. Det har gått fyra år för oss sedan min sambo var otrogen. Det är fortfarande 80% av våra bråk. Och vi bråkar mycket. Vad det har resulterat i? Extremt kontrollbehov och ett mycket dåligt äktenskap. 

Åh vad tråkigt att höra, men de låter som ni fortfarande är tillsammans, vad är de som får dig att stanna?
  • Anonym (.)
    Anonym (Hm) skrev 2023-08-29 14:02:38 följande:

Gift med barn - och det efter otroheten. 

Jag vet inte riktigt. Ingenting egentligen. Jag ser spåren av vad otroheten orsakat varje dag Och jag har tappat all respekt för honom. Vi vistas bara under samma tak, knappt ens som vänner, för bekvämlighet och för barnen. 

Jag hoppas ni kan hitta en annan väg runt det hela. 

Aa usch vad otrohet kan förstöra mycket alltså?
    Ja vi har ett väldigt bra förhållande egentligen, de e mest min hjärna som bråkar med mig. Har inte hänt något mer efter dedär så känns som jag borde kunna lita på honom men de är ju så svårt?
  • Anonym (.)
    Anonym (Gabriel) skrev 2023-08-29 14:13:51 följande:

Du kanske ska fråga dig själv exakt vad du behöver för att kunna känna att du litar på den andre och sen fråga dig om det är rimligt i en relation och om det i slutändan inte skulle göra att du tappar respekten för dig själv.

Med tillit till varandra klarar man sig igenom det mesta, utan tilltro.....

Tack för svar. Ska verkligen fundera på detta
  • Anonym (.)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2023-08-30 10:17:58 följande:
    Hur vet du det??
    De är klart man aldrig kan vara 100% säker men vi har båda bott på en liten Ö där alla känner alla och de är iprincip omöjligt att göra något utan att något får reda på de. Så me tanke på de så är jag rätt säker på att de inte hänt något igen.
  • Anonym (.)
    Anonym (Fullträff) skrev 2023-08-30 10:20:49 följande:

En gång är ingen gång.

Ser de nästan så också faktiskt, förutom att de satt spöken i mitt huvud medans han inte gjort något fel efter dendär gången?
  • Anonym (.)
    Anonym (Kuno) skrev 2023-08-30 10:36:04 följande:

Otrohet kan ibland förlåtas, ibland förstöra ett förhållande.

Svartsjuka är ett annat gift som kan förstöra ett förhållande. Du kan inte hindra honom från att vara otrogen, även om du skulle stalka honom, förfölja honom, ta dig in i hans mobil och mejl. Det skulle bara göra dig ännu mer paranoid.

Det bästa du kan göra är att försöka förstärka ditt självförtroende. Tänk ofta och många gånger: "Jag är en älskad människa". 

Och försök ge honom allt han drömmer om, utan att såra eller skada dig själv.

Min fru och jag har dealen "dont ask-dont tell". Om den andre skulle inleda ett långt förhållande med någon annan så är förhållandet ändå slut. Ett tillfälligt snedsteg kanske inte måste betyda så mycket, i ett livsperspektiv.

Försöker verkligen tänka så att även fast vi skulle bo ihop så om han skulle vilja så skulle han vara otrogen, de e mest så jag försöker tänka men de är såklart jättesvårt. Jag har även svårt att tro att nån person skulle älska mig vilket gör de så mycket svårare för mig själv, har dålig självförtroende och tror alltid att alla andra är så mycket bättre än mig i dom flesta sammanhang. 

Denhär kyssen är en liten del av ett annars väldigt bra förhålland, de e just därför vi båda kämpar för att faktiskt få de att funka, trots mina dåliga tankar och att de är svårt att ha 100% tillit?
  • Anonym (.)
    Anonym (Kuno) skrev 2023-08-30 10:56:31 följande:
    Vill man vara krass kan man säga att det inte går att ha hundra procent tillit. Man får försöka vara "här och nu", njuta av livet och samlivet i varje stund.

Hälften av alla äktenskap slutar med skilsmässa. Ingen dör av det, men det gör ont, och det där är inget man ska hålla på och tänka en massa på.

Försök njuta av att vara du, att ha en kropp, titta på den, smek den, smörj inden med lotion, ansa hår, onanera och tänk på honom, ha telefonsex med honom när ni är åtskilda...
    Ja asså är nästan så att man får säga att de int går att ha 100% tillit. Ja nej de e ju inget man dör av. Jag vet själv att jag tänker alldeles för mycket, för mycket för min egen hälsa, vet själv att jag bara mår sämre av de men endp gör jag de.. snark.

Ja de löser nog sig med distansen får man hoppas! 
  • Anonym (.)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-08-30 11:06:40 följande:

Jag förstår att det är jobbigt men du har två val egentligen:

A. förlåta

B. gå vidare

Det är faktiskt delvis ditt val att du tappar respekten för honom. Det går att styra sånt med sina tankar. Men alla klarar inte det och det kräver ju också att din partner också är beredd att göra sin del.

Aa men alltså respekten har jag inte tappat. De var en annan som skrev att hon tappat respekten för sin partner
  • Anonym (.)
    Bis mis skrev 2023-08-30 11:28:08 följande:

Jag hade valt att tro på partnern om jag tyckte att hen var värd att fortsätta med. Tills motsatsen bevisats, gör den det så är det slut.

Aa exakt såhär tänker jag också
  • Anonym (.)
    Anonym (Fullträff) skrev 2023-08-30 11:51:06 följande:

Ni måste få sexet att fungera igen, och det så snart som möjligt. Försoningsknull är faktiskt underskattat.

Sexet har vi absolut inget problem med, de är som vanligt
  • Anonym (.)
    Anonym (Fullträff) skrev 2023-08-30 12:37:22 följande:
    Det här låter konstigt i min värld. Efter att min kille var otrogen kunde jag inte röra honom  på månader. När vi sen väl kom igång med det så rann tanken på otroheten bort så småningom. För mig var det viktigt iallafall.

Men alla är olika antar jag.
    Oj jo jag förstår att de låter konstigt. Han var otrogen precis i början av juni så de är ungefär 3 månader sen det hände. Eftersom de endast var en puss och inget sex så kände jag mig inte äcklad på de sättet, jag var mest bara så sjukt besviken och kände mig otillräcklig. Men dom känslorna börjar försvinna och vi kan ha sex utan dom tankarna.
  • Anonym (.)
    Anonym (S) skrev 2023-08-30 12:48:54 följande:

För mig hade det varit viktigt för tilliten hur jag fick veta det.
    Hade min partner berättat själv och i närtid till händelsen hade det varit lättare att förlåta och gå vidare än om det kommit fram på annat sätt eller om partnen tvingats berätta (att något typ sagt "om inte du berättar så berättar jag")

Partnerns attityd skulle också vara viktig. Äkta ånger och förståelse att han har ett stooooooort tillitskapital som behöver byggas upp.

Jag ser det väldigt viktigt att min kille förstår att han gjort fel, varför han gjort fel och att han visar mycket ånger och de gjorde han verkligen. Är bara rädd att han tar mig "förgivet" nu efter att jag gett honom en andra chans.
  • Anonym (.)
    Anonym (Fullträff) skrev 2023-08-30 13:10:40 följande:

Jag försöker göra mig snygg och sexig för min pojkvän. Jag har skaffat silikoninlägg, kanske kan låta lite trashigt men det har verkligen gett vårt sexliv en nytändning nu

Var din partner otrogen eller gör du det bara för sexlivet?
Svar på tråden Hur litar man på sin pojkvän?