Omogna vänner?
Holaquetal12 skrev 2023-08-29 21:27:55 följande:
Alltså grejen är den att jag tycker det är sorgligt att två personer kan gilla och umgås väldigt mycket, men tiden och energin finns inte. Har börjat dra mig undan dessa relationer då de dränerar mig på energi, trots att jag egentligen älskar båda tjejerna väldigt mycket som vänner, upplever att de ställer krav jag inte kan leva upp till typ som att gå ut och dricka spontant en vardagskväll, åka på semester barnfritt en vecka osv. ?klart de vill ses barnfritt? skriver du. Det verkar som om det är det som är grejen - är det vanligt att förvänta sig det av en mamma som har mycket svårt med barnvakt och dessutom jobbar heltid? Att ens få tvätta håret ifred blir svårt. Hinner knappt sitta med räkningarna.
Är du helt ensamstående? Då får du nog räkna med att inte kunna umgås om du inte har möjlighet till barnvakt. Om du lever med pappan förväntar sig dina vänner antagligen att han är hemma om du är iväg. Tycker du är orättvis som kallar dina vänner omogna. Många är helt ointresserade av barn så det är inget konstigt att de vill ses utan barn.
Kan du hålla någon medelväg? Ses ibland, hålla kontakt däremellan?