Omogna vänner?
Holaquetal12 skrev 2023-08-29 21:27:55 följande:
Alltså grejen är den att jag tycker det är sorgligt att två personer kan gilla och umgås väldigt mycket, men tiden och energin finns inte. Har börjat dra mig undan dessa relationer då de dränerar mig på energi, trots att jag egentligen älskar båda tjejerna väldigt mycket som vänner, upplever att de ställer krav jag inte kan leva upp till typ som att gå ut och dricka spontant en vardagskväll, åka på semester barnfritt en vecka osv. ?klart de vill ses barnfritt? skriver du. Det verkar som om det är det som är grejen - är det vanligt att förvänta sig det av en mamma som har mycket svårt med barnvakt och dessutom jobbar heltid? Att ens få tvätta håret ifred blir svårt. Hinner knappt sitta med räkningarna.
De förstår säkert inte dig i allt men du verkar ha svårt att "ta" att de inte gör det. Inte konstigt alls att en barnlös inte fattar att en småbarnsmamma inte kan dra iväg kl 20.00 på kvällen.
När man har småbarn brukar det funka bäst att umgås med andra i samma sits, iaf när man ska ha barnen med.
Du behöver inte säga upp kontakten men inse att ni får förändra på vilket sätt ni ses/hur ofta.