Inlägg från: Anonym (Avvakta sålänge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Avvakta sålänge)

Får information om dotterns kompis leverne - skvallra för mamman eller inte?

Vilken fin relation du har till din dotter! Hon känner ju ett tydligt förtroende för dig, annars hade hon ju inte delgivit dig så mycket information.

Jag förstår verkligen dilemmat vad gäller din dotters kompis. Eftersom kompisens mamma verkar gå lite i försvar när hon får reda på känslig information, så tycker jag att du bara ska avvakta i nuläget. Tjejerna är 16 år och de behöver såklart få ha viss frihet att "leva livet". Det är jättebra att du har en nära relation till din dotter så att du även i framtiden får ta del av information om vad som händer.

Så länge det inte går alldeles galet (tex med införskaffning av droger, farliga killar osv), så tycker jag att du kan avvakta. Jag tänker att du har mer insyn och påverkansmöjligheter om du håller dig lite lugn och avvaktande, än om du går i taket, ingriper och bränner broarna till fortsatt förtroende.

Svar på tråden Får information om dotterns kompis leverne - skvallra för mamman eller inte?