Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Idol 2023

molly50 skrev 2023-10-06 22:47:14 följande:

Jag förstår inte hur folk röstar.

Det hade kanske varit bättre att låta juryn få bestämma hela vägen. 

Håller nog inte med dig där för Niki  hade nog röstat på alla som kom från hennes länder. Svenska sångare börjar ha lite röstare i Juryn då Kirsti också röstar gärna på icke Svenskar.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-10-06 22:57:25 följande:
    Det är ju tittarna som röstat alla år
    Precis .......Och tittarna som röstar säg svenskar röstar inte slut på sin hela ekonomi på att rösta på sin favorit, men däremot utländska röstare har så stor släkt så dem kan rösta hur massor dem vill för dem har råd. Ja helt säkert är det röstarna som som röstar......Vi i sverige har far/mor, Mormor/morfarfar....Farmor/farfar.......Resten av släkten bryr sig inte......Vissa har råd till oändlighet vissa inte så är det bara....
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-10-06 23:10:49 följande:
    Upplever ditt svar obehagligt

Det gick även att rösta gratis
    Förlåt det är bara hur jag ser det eller upplever det...och hört via medier. Det är inget ont för er i gruppen. Svenskarna är lite svårare på att rösta.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-10-06 23:50:02 följande:
    Fast nu är det ju inte juryn som röstar utan tittarna. 
    Precis vad jag menar
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-10-07 18:38:06 följande:
    Glömde, det känns inte riktigt roligt längre på grund av detta
    Jag kan lämna Idol gruppen om du vill.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-10-08 12:11:58 följande:
    Det tycker jag inte du ska göra. 
    Men om jag är lika otrevlig i vissa sammanhang för att jag tycker och tänker fel enligt andra då ska jag inte vara kvar.  Men helt klart om jag är kvar lovar jag att inte säga något negativt. (eller försöka i alla fall)
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-10-08 18:50:18 följande:
    Det tycker jag inte att du ska göra
    Tack sak försöka lugna ner mig.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-10-08 22:12:23 följande:
    Du har väl inte sagt något negativt?
    Jag förstår att du blev upprörd över personen som skrev om funktionshindrade personer här i tråden.
    Men h*n verkar ju inte vara kvar nu.
    Så jag tycker inte att du ska lämna. Du skulle bli saknad då. Glad
    Tack snälla molly50.........Jo jag var negativ eller sa att det som inte är icke Svenskar etniskt har fler väljare då dem har fler väljare OSV....det gillade inte trådstartaren, men jag hoppas att ni har överseende hur jag menar.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-10-09 08:36:49 följande:
    Jag förstår hur du menar. För visst är det så att de ofta har större familjer som kan sitta och stödrösta på en person.
    Men det är ju inget negativt i att säga det,tycker jag.
    Men det är ju också en anledning till att det blir fel att låta tittarna rösta.
    Nä jag anser inte heller att det är fel att säga som jag sa. Detta har stått i media  också  att svenskarna inte röstar som släkt och vänner utan det är bara mamma, pappa syskon och inte ens alla syskon röstar då dem inte är intresserade av som Idol.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-10-10 20:00:36 följande:
    Det kan nog ligga något i det.
    Det är ju bara att se på program som t ex Melodifestivalen eller Eurovision song contest.
    Där röstas det hejvilt bland grannländer också.
    Så är det.
Svar på tråden Idol 2023