Spucks skrev 2023-08-27 19:31:27 följande:
Jag är inte arg, jag är irriterad på inlägg som dina. Du är nog en rätt så typisk "Familjeliv förskolepedagog". Som tur är har jag aldrig träffat på sådana i det reala livet, men här på formuet kryller det av folk som säger att de är förskolepedagoger och är sig precis som du. Dvs. extrem dömande, extrem ignorant och inte särskilt intelligent heller.
Tex. har jag försökt förklara för dig hur det absolut inte måste vara uppfostran när barn är oartiga, men du tar inte in det alls utan reagerar bara med en upprepning av dina klagomål om hur ouppfostrade dessa oartiga ungar är.
Och det finns faktist många jobb, inte bara undantag, där man inte kan vara tillgänglig jämnt.
Att du och alla dina kollegor alla har sina privata mobiler på sig och med ljud på när ni jobbar ändrar inte på att det är extrem dålig stil. Ni ska ägna er tid och uppmärksamhet åt jobbet, inte åt telefonen som ringer och plingar. För jag har svårt att tro att alla som har ditt nummer vet dina arbetstider och att de inte borde kontakta dig då. Att man gör det för sina barn är absolut trams, för barnen skiter i om föräldern nås på den privata mobilen eller på jobbtelefonen.
Har pratat med många om det där med att vara tillgänglig på mobilen på jobbet vs att låta folk kontakta en på jobbtelefonen. Vet att vissa jobbtelefoner gick varma med samtal som inte gällde jobbet innan mobilernas tid.
Det är inte okej att plinka på mobilen i tid och otid när man har hand om människor men det stör mindre för kollegor om man sköter det snyggt via sin mobiltelefon istället för jobbtelefonen.
Det finns yrken där mobiltelefon inte får användas men då kan man ge ut sitt jobbnummer.