Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Påverkar en städad hemma miljö din sexlust

Nu handlar ju inte tråden om vilken städnivå som är rimlig, utan om sexlust.

För mig finns ingen direkt koppling mellan sexlust och hur rent och snyggt hemmet är, men en indirekt koppling. Lite stök eller skit i hörnen har aldrig stört mig. Men mycket skit eller damm, högar med disk och smutstvätt, gör mig stressad. Och stress är en riklig lustdödare.

Man måste inte ha ett fläckfritt hem, man man kan inte låta det bli en svinstia. Särskilt inte när man har barn. Utifrån det ganska självklara synsättet, borde det väl inte vara omöjligt att hitta en nivå som båda kan acceptera? Och sedan hjälpas åt. 

Pedanten får tagga ner. Grisen får skärpa sig. Annars får man leva ensam.

Och nej, det är inte självklart att den med högst krav ska sätta standarden. Ska båda trivas får man kompromissa. Men det får som sagt inte förfalla.d

TS, då handlade det nog om något annat. Hon kanske inte visste själv vad den bristande lusten berodde på? Men skyllde på ditten och datten.

Sen får man ha realistiska förväntningar. Det är vanligt att lusten går upp och ner, särskilt under småbarnsåren. Problemet är om den upphör helt och inte kommer tillbaka. Det är stor skillnad på ett samliv som går upp och ner, och ett samliv som är dött.

Svar på tråden Påverkar en städad hemma miljö din sexlust