LMSM skrev 2023-11-23 09:08:20 följande:
Å stackare! Jag förstår att det måste kännas jättejobbigt och man tänker på allt som kan gå fel och blir jätteorolig. All oro påverkar ju kroppen och man sover dåligt och allt blir en dum ond cirkel. Jag önskar att det var så lätt att bara stänga av och inte tänka men jag vet att det inte är det.
Jag förstår att du är otroligt orolig för att bli överstimulerade och behöva frysa och inte få ngt till frysen. Man orkar ju inte med det när man gått igenom det här helvetet rent ut sagt. Hormonsputorna är olidliga och jag mådde i alla fall skit med illamående huvudvärk kräkningar osv osv och långa är ännu värre. Men om vi tänker att ju fler ägg desto större sannolikhet att det faktiskt finns ett bra där så är det ju bra med många ägg! Sen brukar ju äggen mogna i lite olika takt så kanske kand få ta ut tidigare om det finns några stycken tillräckligt stora? Då missar man ju en del som är omogna men kanske inte blir överstimulerade?
Jag vet att det är väldigt svårt, nästan omöjligt, men försök att inte tänka på katastroftankar och allt som kan gå fel. Man mår för dåligt!
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Tack så mkt
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Oron gör mig iallafall trött så att jag somnar tragikomiskt nog, hormonsprutorna är som koffein för mig och kroppen blir så speedad på det. Men nej oron i sig är inte hälsosamt i längden, samt kämpigt.. Ja jag önskar det med, hade varit enormt tacksamt att kunna stänga av och bara vara emellan allt.
Nej precis så, du som också mår dåligt av stimuleringen förstår verkligen ångesten att behöva investera så mkt tid i dåligt fysiskt mående för att sen bli lurad på konfekten/ inte få ngn belöning ut av det.
Just nu känner jag mig mest uppgiven efter en natts sömn och imorgon får vi (jag) helt enkelt sitta ner med läkaren i samband med VULet och diskutera hur vi ska gå vidare - finns chans till att undvika överstimulering utan att riskera en majoritet av omogna ägg, eller om han tror att en totalfrys kan ge nytt resultat. För ja, som du säger och även flera läkare sagt, med mitt bra AMH så anser de det bara som en tidsfråga innan de bör få ut ngt bra. Men det grundas på att äggen är dåliga, och inte spermierna..
Hugaligen ja, nej man mår inget bra av det, men som du säger, svårt att undgå. Hela livet cirklar kring detta just nu.