• Awesomeginger

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Mathilda88 skrev 2023-10-29 07:58:04 följande:

Har på andra håll läst flertalet med lågt AMH som haft samma dosering eller högre som du och med båda sorterna, så verkar vara ett vanligt tillvägagångssätt vid den problematiken 😊. Med få ägg kvar blir känsligheten sämre och högre doser krävs för att få ut ngt. Så underbara resultat! Stort grattis till frysen och lycka till med ruvandet! ❤️

Okej, det är just det, jag har inte lågt AMH. Jag har 1,9 så inte super högt men inte lågt. 
  • Awesomeginger
    LMSM skrev 2023-10-29 09:19:29 följande:

ja det är nog maxdosen Som jag förstått men verkar vara delade meningar om hur högt man bör gå. Läste att du hade helt okej eller bra AMH så lite kosntigt att du får så hög dos då. enligt min läkare och vad jag förstått genom att läsa en del så ökar ju dosen med lägre amh.

gud va skönt med bra ägg och till frysen på dag fem grattis! Verkar som om teorin med att ju högre dos per  ägg inte allts stämmer då du fick bra ägg med det ju 😂

är verkligen en djungel och kanske bara slumpen då. 

hur mkt q10 tar du och hur lång tid innan stimuleringen hade du tagit det?

jag började i ju och åt ngn månad men endast 100 vilket enligt boken it starts with the egg är föör lite.
    började igen i mitten på augusti och hann äta kanske 1,5 månad innan äggplocket (200-400 per dag) 
    nu tänkte jag fortsätta med 600 per dag och hoppas det kan ge äggen lite mer energi att dela sig orden till dag fem 😅

Ah men precis, kännts som de har varit helt annorlunda för mig mot många andra. Min läkare har sagt att dom måste anpassa för jag är rödhårig och reagerar annorlunda på mycket läkemedel. Så gissar att detta är en av dom sakerna som anpassats, tyvärr samma som gör mig imun mot morfin vilket upptäcktes under äggplock.
    Men ja hur de än är så har jag fått bra resultat än så länge på första IVF omgången. 

Jag åt med 100 av q10 sen innan en månad innan stumleringen, men fick rekomdation att äta 300 så gjorde det från och med två dagar innan stimulering. Även min sambo blev uppmand att äta 100. Så det har han gjort, han blev rekommenderar d-vitamin och omega 3 med.

Och skulle det gå vägen nu vid första insättningen så måste jag säga att rent praktiskt har gått väldigt bra.
  • Awesomeginger

Mathilda88: Ah känns som de funkat helt annorlunda för mig än alla andra jag läser om, höga doser, men långsamt växande och få ägg. Min barnmorska sa efter VUL 2 " du tar redan högsta så vi kan inte öka doserna, som man brukar göra när det går såhär sakta"
    Får väll vara glad att jag har en läkare som har koll på hela rödhårig grejen och anpassar. Lär ju inte fått ut ett enda ägg med lägre dos.

• Awesomeginger
    fs456 skrev 2023-10-31 16:21:41 följande:
    Rödhårig what? jag ägglossade innan äggplock och enligt min app så är det inte orimligt jag ägglossade 6h efter ovitrelle. Är också rödhårig så Tell me! Hur anpassar de för dig 😂
    Det var bland de första min läkare frågade mig " om jag var naturligt rödhårig" då jag svarade ja sa hon att då måste vi anpassa för det. Eftersom vi tydligen reagerar annorlunda på vissa läkemedel. Och i mitt fall verkar det ju stämma, fick direkt höga doser trotts AMH på 1,9. Och fick med tanke på det få och långsamt utvecklade men väldigt bra ägg, 5/6 blev blastocyster även om bara två blev tillräckligt bra för frysen. Tror att andra med samma AMH hade blivit proppfulla med äggblåsor. Så tycker du ska höra med din läkare. 
  • Awesomeginger
    fs456 skrev 2023-10-31 21:31:36 följande:

Ok jag har superlågt AMH så behöver högsta dos ändå. Men jag ägglossade innan plock och har undrat om jag reagerar annorlunda På hormonerna. Äggen växte nog i ?normal? takt men var självklart få blåsor pga AMH och ålder.

Tex när jag använt Restylane (läppar) så går det ur kroppen jättefort. Kände noll av fostimonet, mådde dåligt efter ovitrelle och kände noll av den smärtlindring man får vid plock. 

Okej, hur många blåsor hade du vid sista vul inför plock? Vågar inte svara på om de påverkar även ägglossnings sprutan.  
    Vad fick du för smärtstillande? Jag fick bara morfin och det tig inte alls. Om jag behöver göra fler plock ska jag få lokalbedövning. 
  • Awesomeginger
    fs456 skrev 2023-11-01 16:24:39 följande:
    Hade 3 blåsor. Oklart om storlek på den sista men 1 var 21 och 1 var 15 när jag tog ovitrelle. De bedöva inuti samt smärtstillande och lugnande. 
    Jag undrar verkligen varför det verkar vara sånt absolut nej för att ta högre doser än 450. Om de inte tar liksom, känns som man borde kunna prova och höja. Eller är de något mer än överstimulering dom är rädda för.

Du fick lokalbedövning allaso och de funkade inte, tråkigt att höra hade verkligen hoppas på att de skulle hjälpa. För smärtan vid äggplock utan smärtlindring känns riktigt tung atg uppleva igen.
  • Awesomeginger

Fick positivt resultat på graviditetsteste igår. Så pendlar mellan att flyga på små rosa moln och oro för att allt ska gå bra. 

• Awesomeginger
    Mathilda88 skrev 2023-11-06 19:17:54 följande:
    Stort grattis!!! HjärtaPlusGravid{#emotions_dlg.flower}
    Tack så mycket ❤️

Hur går det för dig? Hur mår du?
  • Awesomeginger

Mathilda88.
    Vet inte vad jag ska säga, vill ju tro att de kommer bli positivt, vet inte om de kan bli det efter testdag. Fan trodde verkligen de var din tur nu! Skickar massa kärlek ❤️❤️❤️

• Awesomeginger

Quincey, vet inte hur de funkar med temp. Men upptäckte att under min ruvning så steg min vilopuls och sen höll den sig hög under graviditeten och sen dippade några dagar efter missfallet. Läst på lite och de verkar som viloplusen rör sig med i cykeln. Så om du har en smartwatch så är de rätt lätt att hålla kolla på viloplusen.

Nu har jag mens då har jag viloplusen runt 65, vid ägglossning och nör jag var gravid låg jag på en viloplusen runt 75. 

Vet inte om de hjälper. Men en sak man kan hålla koll på! 

• Awesomeginger
    Emmylou91 skrev 2024-01-19 08:28:38 följande:

Hej igen
    länge sen jag skrev här nu, läser era inlägg och hoppas hoppas att det snart går vägen för er.

jag ska göra en FET i feb/mars.  har 3st blastisar i frysen efter vår senaste ivf. har någon erfarenhet av detta? Vad händer om den inte klarar upptining? Är så orolig.

Bara gjort ett FET (inget ET). Mitt klarade upptining, men som jag förstod de så om de inte klara upptining och du har fler så börjar som tina upp nästa och så gör man återföringen senare samma dag. Tror inte man måste vänta en hel cykel.
  • Awesomeginger
    LMSM skrev 2024-01-22 11:36:47 följande:
    Jag har bara pratat med en sköterska som sa att de föreslår ICSI nästa gång men har tid med läkaren imorgon för att få reda på mer och höra vad de säger. Vill veta vad de tror orsaken är och få bekräftat att detta hat hänt folk tidigare som sedan lyckats bli gravida. Man behöver ju verkligen få hopp. 

Så du har fått högre än 375 tidigare, är det inte bra att se vad som händer med en liten sänkning då? Har du aldrig fått gonal f? Har du ok AMH? Du har säkert skrivit det här 1000 gången i den här gruppen redan så jag ber om ursäkt över att fråga igen!

Jag var också så inne på att få max 300 innan jag bestämde mig för Cvl ville på nt sätt lite på det som de föreslog eftersom det ändå var ngt nytt,

Känns som om jag nästa gång kommer be om 300 och absolut max 375 som tidigare gånger på Sophia jag med. Det hav ju liksom inte ens lika många ägg men 450 som det gjorde med 375 hehe. 
    Jag känner att jag har så dålig koll på vad hög vs låg dos har för fördelar. Bara gjort en stimulering, då fick jag 450 som är max dos. Då fick jag 6 st ägg var av 4 blev blastocyster, men bara två som vara i kvalitet att frysa. Har Amh på 1,9 och är nu 34, 33 vid stimulering. 
    Jag hade gärna försökt få fler ägg nästa gång men det skulle väll endast kunna gå med högre dos? Eller kan man få fler med lägre dos?
  • Awesomeginger
    LMSM skrev 2024-01-22 15:33:12 följande:
    Jag tror också det är väldigt olika månad från månad så samma dos kan ge både fler och färre olika cykler. du har ju relativt hög dos tror det är högsta så går nog inte att höja mkt mer. visst var det för att du var rödhårig? om jag minns rätt man läser ås mkt här hehe. 

Har du testat långa? jag får många fler ägg med långa protokollet än korta. Nu gick det visserligen sämre än någonsin ändå då inget blev befruktat men ändå. 
    Intressant att de kan ha med vilken månad och då gissar jag hur den cykeln hade bettet sig naturligt. 
    Ah men precis, dom anpassade efter att jag är rödhårig. 
    Det är så klurigt hela de här:/
    Inte testat långt protokoll, får se nu. Om de inte går med denna återföring så måste jag ihop med alla andra på EC byta klinik. Och se vad dom säger där om dom vill börja från början på något vis eller om dom anpassar sig efter rullat från EC.
  • Awesomeginger

Quincey och LMSM: jag vet rödhårig grejen är så konstig, men alla läkare jag träffar vart jag än går säger det så får lita på dom. Därför dom tror att morfinet inte tog heller men men.
    Ja, jätte tacksam att dom få vi fick ut ändå verkar vara fin kvalitén, kanske jag som blir girig och hoppas på att om de blir en nästa gång så får vi fler till frysen och i de bästa av världar till syskon försök i framtiden. 

• Awesomeginger
    Mathilda88 skrev 2024-02-08 19:08:26 följande:
    Quincey skrev 2024-02-07 16:59:15 följande:

Kan tillägga att jag nästan dagligen funderar på att lägga ner detta och inte göra ett försök till, så beror såklart på hur jag känner längre fram. I en perfekt värld orkar jag göra 9 försök men det kanske inte blir så, känns som att mitt psykiska mående störtdykt tyvärr.

Ja gör det! Hjärta 

Har precis hittat garantipaket i Danmark vid äggdonation. Intressant med garantipaket i Spanien med egna ägg! Ja enorma summor dock, gäller att ha råd med det samtidigt som det är en trygghet att ha när man ger sig in i det hela. 

Förstår det, detta är fan i mej fruktansvärt tufft!! Heja dig, du är ändå så stark som tagit dig hela vägen hit!

Idag ringde läkaren. Embryona utvecklade sig inte bra och fick själv välja hur jag ville göra - prova ta en återföring idag på dag 3 eller ha is i magen och vänta till på lördag och dag 5 och hoppas att där kanske är ngt kvar i skick för återföring. 
    Jag velade mkt, på ett sätt kändes det motigt att ta emot två medelmåttiga embryon och gå med progesteron i 2 veckor utan att det blev ngt och kanske mer nyfiken på om ngn klarar sig till dag 5. Men samtidigt hade man sen säkert funderat - tänk om. Han var mer positiv till livmoderns miljö, men att det var helt upp till mig om det kändes värt för mig, han var ärlig om kvalitén. 
    Ena jag fick återförd hade 11 celler, fragment grad 1 och osymmetrisk storlek på cellerna. 
    Den andra jag fick återförd hade 9-10 celler, fragment grad 2 och osymmetrisk storlek på cellerna i embryot. 
    Båda var sambons embryon, ingen var donatorns. Så vi vet att det är äggfaktor. 

Så oddsen är dåliga, men vi har iallafall chansat och provat. För det ser ut till att kunna vara sista försöket. För läkaren var rak på sak och ärlig med att han råder till äggdonation som nästa steg, för att äggen utvecklas så dåligt. GråterGråterGråterGråter
    Håller verkligen tummarna att oddsen vänder till eran fördel och att de kommer gå nu. Ett mirakel är ni värda ❤️
  • Awesomeginger
    MrsXy skrev 2024-03-01 15:05:10 följande:

Hej !
    Jag tänkte bara fråga ni som är inne i IVF-svängen...
    Är det några som har fått någon typ av rekommendation med tex vitaminer eller annat för förbättrad äggkvalitet och så?
    Även spermiekvalitet?
    När man läser på själv står ju bla att tex D- och e-vitamin ska vara bra.. 

Vi fick för mig : undvika alkohol och ta q10 och natalben
    För min sambo: inte dricka alkohol och ta q10, omega 3, d-vitamin och multivitamin man. 

Så de har vi tagit och gjort sen i augusti. Dock ingen nytt äggplock sen precis i början så vet inte vad de ger för resultat.
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023