LMSM skrev 2023-10-29 09:19:29 följande:
ja det är nog maxdosen Som jag förstått men verkar vara delade meningar om hur högt man bör gå. Läste att du hade helt okej eller bra AMH så lite kosntigt att du får så hög dos då. enligt min läkare och vad jag förstått genom att läsa en del så ökar ju dosen med lägre amh.
gud va skönt med bra ägg och till frysen på dag fem grattis! Verkar som om teorin med att ju högre dos per ägg inte allts stämmer då du fick bra ägg med det ju 😂
är verkligen en djungel och kanske bara slumpen då.
hur mkt q10 tar du och hur lång tid innan stimuleringen hade du tagit det?
jag började i ju och åt ngn månad men endast 100 vilket enligt boken it starts with the egg är föör lite.
började igen i mitten på augusti och hann äta kanske 1,5 månad innan äggplocket (200-400 per dag)
nu tänkte jag fortsätta med 600 per dag och hoppas det kan ge äggen lite mer energi att dela sig orden till dag fem 😅
Ah men precis, kännts som de har varit helt annorlunda för mig mot många andra. Min läkare har sagt att dom måste anpassa för jag är rödhårig och reagerar annorlunda på mycket läkemedel. Så gissar att detta är en av dom sakerna som anpassats, tyvärr samma som gör mig imun mot morfin vilket upptäcktes under äggplock.
Men ja hur de än är så har jag fått bra resultat än så länge på första IVF omgången.
Jag åt med 100 av q10 sen innan en månad innan stumleringen, men fick rekomdation att äta 300 så gjorde det från och med två dagar innan stimulering. Även min sambo blev uppmand att äta 100. Så det har han gjort, han blev rekommenderar d-vitamin och omega 3 med.
Och skulle det gå vägen nu vid första insättningen så måste jag säga att rent praktiskt har gått väldigt bra.