Hej! Aldrig varit på sömnlabb men, om det inte skulle hjälpa och antihistaminer inte funkar (funkar inte på mig heller) så kan jag tipsa om mirtazapin. Det är egentligen en antidepressiv medicin (inte beroendeframkallande) men den används också mot sömnproblem och är väldigt effektiv. Man kan inte hålla sig vaken på den. Jag tog först en dos på 30 mg men behövde den senare endast för sömnen, då tog jag endast 7,5 mg låg dos. Sov hur bra som helst och mådde jättebra. En biverkning är dock ökad aptit så det får man hålla koll på så att vikten inte skenar iväg.
Finns alltid en massa åsikter om mediciner men går det inte att lösa helt på annat sätt så är det ibland nödvändigt. Precis som man behandlar massa andra fysiska och psykiska åkommor med medicin. Tycker dock det är viktigt att testa olika metoder som kan hjälpa ändå som t.ex meditation, avslappningsövningar mm. Sover man inte så blir man till slut sjuk. Fyll ditt sovrum med växter och testa kristall lampa. Lägg lite lavendel innanför örngottet, gör ordenligt mörkt, tänd värmeljus om du tycker om det och lyssna på någon brain heal music på youtube.
Jag hoppas dock att du blir hjälpt av det andra som är på gång med sömnlabb. Ville bara tipsa om en medicin som funkar bra för sömnen men som inte är beroendeframkallande ifall sömnlabb inte funkar samt lite andra tips från mig, eftersom sova var tredje natt lät så hemskt. Lycka till på sömnlabb!