• Längtar2019

Syskonförsök IVF med amh 0,2

Hej,

Jag har en son som föddes 2020 på tredje försöket med IVF. Jag hade då och har fortfarande lågt amh, 0,2 och är nu 38 år. I övrigt normala värden. Jag har nu på 1,5 år fått tre missfall, ett misslyckat färskförsök och ett avbrutet försök bakom mig. Jag är nu inne i en ny IVF-cykel på dag 7 av sprutor med menopur och bemfola högsta dosering, men på UL sågs bara två blåsor. Jag känner mig helt knäckt och tycker att allt är så orättvist. Är det någon här som varit med om liknande och det gått vägen för? Jag behöver ljus i mörkret! ÄD är inte för oss.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF med amh 0,2
  • Längtar2019

Dag 10 och nu är en av blåsorna 17 mm och en 11 mm. Doktorn säger att alternativen är att bryta, att förlänga med sprutor i två dagar eller att ta ägglossningssprutan i morgon kväll (onsdag). Enligt honom finns en risk att den större blåsan då blir sämre eller liknande. Jag vet inte vad vi ska göra. Är det någon som gjort IVF med potentiellt bara en blåsa?

• Längtar2019

Jag hade bara två blåsor, varav de enbart trodde en av de skulle mogna. Jag tror att de vill att de ska var större än 15 mm iaf ungefär. Mina var 17,5 och typ 10. Vi beslutade oss därför för att avbryta idag. Känns som att mitt hjärta håller på att gå sönder. Det är liksom fysisk sorg som jag bara vill ska försvinna. Känns så hopplöst. 

Ska du göra korta eller långa protokollet? Jag har gjort båda och nu har det ju blivit några gånger tyvärr. Förmodligen ska de försöka med det långa igen när vi ska testa igen. Försöken har varit så här:
    1. Långa protokollet - avbröts för gjorde/fick fel instrux
    2. Långa protokollet - fick ut 4 ägg tror jag varav ett stoppades in men klarade sig inte. Inga till frysen.
    3. Korta protokollet - fick ut 5/6, ett stoppades in och blev till min son som är 3,5 idag. Ett till frysen.
    4. Feb 2022 stoppades det frusna in. Blev gravid men fick missed abortion.
    5. Augusti 2022 Ny stimulering korta protokollet. Fick ut 5 ägg. Ett stoppades in och två till frysen. Ingen graviditet.
    6. November 2022 Ett fruset embryo stoppades in. Blev gravid. Fick missed abortion igen, visade sig också vara tvillingar. 
    7. Februari 2023 Ett fruset embryo stoppades in, blev gravid men fick missfall.
    8. Maj 2023. Ny stimulering korta protokollet. En ledande blåsa som gjorde att de andra inte utvecklades. Avbröts.
    9. Augusti 2023. Ny stimulering med korta som blev ovan utkomst. 

Svar på tråden Syskonförsök IVF med amh 0,2