• Frusan

Tips koffeinfritt kaffe och te?

Håller med här ovan, koppars 🤩 så gott! Om du har något lokalt kaffeställe så kan även de ha koffeinfria bönor som de maler på plats och det blir väldigt gott det med. Passa på att fråga hur de tar bort koffeinet, en del använder vatten om jag förstått det rätt och andra använder kemikalier som inte är så kul 😟

man ska ju tydligen inte dricka ört/roobios, men när jag var in en sväng på förlossningen för någon vecka sen med sammandragningar som inte gav sig så fick jag just roobius där. Det var ju lite konstigt 😝

• Frusan

Flygrl: Nej jag gjorde aldrig det, dom hade det ganska struligt den kväll jag var där med en förlossning som slutade i akut kejsarsnitt och andra som larmade hela tiden på sina rum så jag fick en bricka med fika av en personal som kom förbi lite snabbt och såg inte förrän jag skulle göra oordning tekoppen att det var roobius. googlade och såg att enstaka koppar inte var någon fara. Men tänkte att jag skulle kolla det med dom om jag åker in något mer innan förlossningen.

Svar på tråden Tips koffeinfritt kaffe och te?