Tips koffeinfritt kaffe och te?
@TS: Då du är gravid bör du ju som Jemp påpekade undvika rooibos nu men annars är det ett underbart gott te helt utan tein/koffein (kommer inte från tebusken!). Finns många goda smaksatta varianter av rooibos. Kanel/grädd från Bönor & blad har jag hemma just nu men gillar också Lidls goda och prisvärda olika varianter: vanilj, orange, karamell och naturell. Lord Nelson heter deras märke.
Finns många goda örtteer som mintte, ingefära/citron osv. som också är tein-/koffeinfria. Och så förstås koffeinfritt kaffe. Själv kör jag mest med snabbkaffe med koffein men när jag inte fixar koffeinet pga ångestpåslag dricker jag Nescafé Gold koffeinfritt som smakar utmärkt. 😊
Om diverse örtteer eller koffeinfritt kaffe är ok för gravida vet jag faktiskt inte så kolla det först vetja! 😉
Det ska finnas koffeinfritt te men man får nog kolla på teaffärer, jag har inte hittat i vanlig butik.
Vitt te tror jag inte innehåller koffein heller, eller åtminstone minimalt med det.
Jag har druckit grönt och vitt te under graviditeten, och inte låtit det gröna dra så länge som jag brukar.