LMSM skrev 2024-12-12 22:44:53 följande:
Jag håller alla tummar och tår jag kan!!
Så lång cykel och så jäkla typiskt att det ska bli så här, har du vanligtvis en regelbunden cykel? Kanske stressen över att det ska bli fel som gör så här men det brukar väl iof bara skjuta upp själva ägglossningen och den var ju redan bekräftad den 1a. Cykeln ken kan väl vara som mest 16 dagar?
Jag är i Sydney och flög hit dag 14 i min cykel som var beräknad ägglossning, tror dock den brukar komma dag 15 kanske. Borde ha fått mens för i alla fall två dagar sedan oavsett men den har inte kommit. Kan inte sluta hoppas att det kanske gått men samtidigt gick min temperatur ner i går så jag vet ju att det är kört. Antagligen kom ägglossningen senare än beräknat eftersom jag flög så långt över olika tidszoner och inte sov normalt ( kunde inte heller följa tempen och se när den steg då ) så nu är mensen sen men kan ju inte låta bli att bara hoppas och önska!
Jag förstår att det är hur svårt som helst och man kan ju inte säga vad som är rätt för ngn annan men jag hade nog haft svårt att välja med hjärnan om hjärtat sa ngt annat i de här fallet.. men dt kanske är drf jag är så dum nog att köra misslyckad ivf efter ivf och vägrar gå över till donation också hehe. Jag borde antagligen använda huvudet mkt mer hehe. Kanske Inte så bra taktik jag har ;) Oavsett vad du väljer kommer det med 100% säkerhet kännas 100% rätt när du får se ett positivt test :)
Igår kom äntligen mensen! Fredag den 13 december blev min turdag! Ja jag har vanligtvis en regelbunden cykel. Men senaste två har jag skjutit på med Primolut, vet inte om det kan ha påverkat cykeln ngt. Ja min ägglossning var iallafall försenad, därav ultraljudet då jag var oroad om jag ens haft en. Så lutealfasen har varit sina 14 dagar som de skulle.
Förstår förhoppningen!! Nej man kan inte låta bli.. Åh va härligt med Sydney! Hoppas du får en underbar semester där!
Det är inte lätt nej. Har suttit och läst igenom profilerna än mer noggrant idag, pratat med mamma etc, så känns som att man börjar nysta ut det lite. Behöver ta beslut nu i helgen om vilken så den hinner beställas och skickas till kliniken. Får se hur det går. Måste signera papper och skicka med där valda donatorn ska stå med.
Det är inte lätt, hjärtat följer med hela tiden. Även om jag är uppvuxen med att utvärdera och analysera saker med hjärnan så är det inte så att hjärtat är mindre med.
Tack, ja min ena kusin sa också det att båda två är fantastiska och oavsett vilken jag väljer så blir det jackpot. Vilket känns väldigt lugnande.