• Mathilda88

Äggdonation 2023/2024

Björkenli skrev 2024-09-04 15:22:01 följande:

@Mathilda88 

Å ok ni står i kön nu{#emotions_dlg.flower}

Så spännande!!!

Jag har bekanta där mannen i paret är infertil och barnen bara är hennes genetiskt. Samma manliga donator till båda. Hade ingen aning om det länge, inget man märker alls. Barnen är väl rätt lika henne inser jag i efterhand, när jag vet att de inte är hans genetiskt.  Man skulle aldrig tänkt tanken att det inte är hans barn. 

Glad för dig att ni kommer vidare nu!

Jag ser fram emot det också. 
    Har iaf en IUI kvar och sen bara att ta ställning vilka donatorer Förvånad har fastnat lite där. Men det kanske öser löser sig.  Om Sellmer meddelar att de fått en 20 åring blond donator och jag får reda på lite om personligheten så kanske jag bara kör, med min favorit av de manliga donatorerna jag kollat ut. Jag tror inte jag känner att jag behöver veta riktigt lika mycket om den kvinnliga donatorn, men vill få en viss känsla iaf, inte bara veta ögonfärg och hårfärg. 

Tack Hjärta 
    Ja det känns spännande. Har samtidigt äntligen börjat kunna slappna av och släppa allt kontrollbehov. Ovanlig känsla jag inte upplevt mkt av de senaste åren inom detta ämne.. Att inte behöva hålla koll på det viset. För det har verkligen behövts känns det som, så mkt mer jag fått ut av resan för att jag läst på liksom.

Okej! Nej inte så lätt att veta kanske, men då har de väl gjort ett bra jobb tänker jag. Eller så slog inte den manliga donatorn igenom så mkt, han bör förhoppningsvis varit lik mannen tänker jag Hjärta 

Tack så mkt Hjärta
    Nu återstår att se hur lång väntan bli. Har nog till 99% säkerhet bestämt mig för att köra i naturlig cykel och inte medicinerad föratt slippa de ev biverkningarna ovanpå allt (eller så mår man jättebra!), men iallafall slippa hålla reda på alla mediciner, sprutor etc med mitt varierande schema och nattjobb. Har gått 2 veckor nu sedan vi ställde oss i kö, så kan ta ett flertal veckor till, återstår att se. Har mens nu så är iallafall ingen återföring aktuell denna cykel. 

Förstår det!
    Hur känns det nu 10 dagar senare? 
  • Mathilda88
    Björkenli skrev 2024-09-14 22:57:57 följande:

Mathilda 

Det låter som rätt beslut att köra i naturlig cykel med tanke på allt det du berättat om hur du mått tidigare och nuvarande omständigheter. 

Veckor kvar? Sa de att det var så kort tid, alltså?
    Det är ju fantastiskt. 
    Ska ni ta första som matchar avseende hårfärg och då, eller vill ni ta reda på någonting mer?

För mig utgår jag från att jag kommer tacka nej till några innan den som känns rätt kommer upp. 
    Men man vet aldrig. Nu ångrar jag mig lite att jag inte tog den äggdonatorn jag fick föreslaget nyligen. Eller inte ångrar, för jag var inte redo då, men jag känner att jag nog hade kunnat ta henne utan att veta mer om jag skulle få frågan senare. Om jag vet vilken den manliga donatorn är och att veta att äggdonatorn är så ung = bra chanser, så känns det som att jag hade kunnat ta henne. 

Så jag får se hur jag gör när nästa match kommer upp. Kanske känner jag mig redo att ta den även utan mer info, eller så vill jag ha mer info och känna att den känns rätt. 

Jag har hållt på med mild stimulering inför IUI nu.  Letrizol några dagar och nu Gonal-f. Ultraljud på måndag. 

Jag är jättestressad kring hela situationen. Val av donator för ÄD (dvs om jag ska köra på min favorit äggdonator på Olga eller köra på Sellmer. Jag måste nog boka hon på Olga snart om jag vill ha henne!). Och en del annan stress i livet just nu. Och stress kring ekonomin .
    Har inte mått jättebra på sistone pga allt. Tyvärr ingen att prata med om allt, kompisarna finns inte där. Hade jag bara haft någon som kunde vara lite stöd genom allt och någon att bolla alla beslut med, så tror jag allt hade gått tusen gånger lättare!

Just nu försöker jag fokusera på att gå promenader dagligen vilket håller mig grundad och får ner stressen. 
    Och fokusera på kommande IUI.

Men skulle vara skönt att ha donator bokad för ÄD för att slippa ha den oron i bakhuvud att de jag vill använda kan försvinna. Vore skönt att ha en konkret plan, dvs att ha finansiering klar osv osv. 

Hoppas att ni får en bra match snart!!
    Så spännande!!!
    Är glad för din skull, att ni kan se framåt nu för nästa steg. 

Tack, nej vissa omgångar har man mått allt annat än bra, så kan jag slippa så är jag tacksam. Har även rådfrågat läkaren vad han rekommenderade till just mig och han svarade bara öppet att vilket som har gett lika bra resultat. Så han såg i alla fall inget som gör att jag bör köra den ena eller andra varianten. Skönt.

0-2 månaders väntetid uppgav de när vi skrev upp oss på listan (siste augusti). Så om det tar 8 veckor så har det åtminstone gått 2 veckor nu.. 

Jag är ganska inställd på att tacka ja till den första. De har trots att lagt tid och möda på att hitta en som matchar mig och känner att jag litar på dom. Har inget intresse av att veta mer om henne. Jag vill inte veta mer då jag inte vill kunna se henne i barnet utan oss själva. 

Nej förstår det, tufft att var själv kring det. Att ha vänner att prata med om resan betyder mkt. Så tacksam för all input jag fått från vänner och familj. 

Nej man måste vara mogen för det, inte bara till att slänga sig in donatorvärlden. Är ett enormt stort steg. När man är redo så känns det rätt, men inte innan dess. Önskar dig all lycka till!
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-09-19 08:32:32 följande:
    ja  den tanken har ju slagit mig med men för det första så bor hon i Australien och vi ses typ MAX två gånger om året men oftast en. 

Sen kommer det ju vara en liten liten del av mina gener och jag tycker det känns bra på ngt sätt. Sen känner jag min syster jag vet vem hon. Det finns liksom både fördelar och nackdelar med allt men som du säger så finns ju den oron där...

Det här är så himla smärtsamt så just nu ska jag nog inte ta några sådana beslut allts, vaknar med panikdrömmar och sorg 15 gånger om natten. Hoppas att det blir bättre och att man kan känna sig lugnare om ett tag så man kan lands i ett beslut och känna sig tillfreds med det här.
    Ja jättesvårt det där! För kan fullständigt förstå dina tankar och hade jag haft en syster så hade jag också varit mkt lockad till att göra ngt liknande. Särskilt med de omständigheterna att hon bor långt bort och ni ses sällan, utöver att hon kanske inte planerar skaffa några egna barn? Men ja de n oron finns. 

Men den tanken gror hos mig men på annat vis. 
    Nämligen så att kaos har utbrutit i vårt förhållande. Älskar fortfarande honom, men en allvarlig stor hemlighet han hållt för sig själv har framkommit som påverkar oss båda enormt. Så just nu ser det inte ut som att vi stannar tillsammans och att jag fortsätter själv. 

Tittar därför nu på donatorer. Men tanken har slagit mig att kanske fråga min yngsta bror. Vi är väldigt lika! Men sen är han 6 år yngre och i ett förhållande, potentiellt ha barn i framtiden. Och vi ses typ var- till varannan vecka via våra söndagsmiddagar. Att få generna från helsyskon - och manligt, alltså ifrågasätts inte jag som mamma. Men kan bli väldigt mysko för barnet att veta att ens morbror egentligen är ens pappa. 

Hugaligen vilken vändning i ens liv. Mitt första riktiga kärlek och förhållande, såg oss verkligen vara för evigt. Aldrig behövt bråkat, har så bra diskussioner istället.
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-09-20 08:22:55 följande:

jag är så otroligt ledsen för din skull. vi hade en kris i vårt förhållande en stund efter att vi fick reda på att vi behövde gå igenom ivf och vi var inte säkra på att vi skulle fortsätta tillsammans och Drf sköts det upp ett halvår innan vi startade. jag förstår att det måste vara så otroligt smärtsamt att behöva gå igenom det också i samband med den här redan otroligt mentalt och fysiskt påfrestande resan. du är otroligt stark som ser framåt och vill fortsätta resan ensam! Beundrar dig!

angående din bror så tror jag man ska läsa på en hel del och kanske prata med folk som kan säga vad som kan uppstå, precis som i mitt fall när det kommer till att använda min systers ägg (ingen skillnad imo) så man kan ta ett medvetet beslut om alla risker som finns. sen är jag HELT säker på att alla har helt olika situationer som gör så det känns bra/ rätt eller inte. Jag är väldigt säker på att i mitt fall finns det inga konstigheter om att hon skulle komma och tycka att det är hennes. Hon ser det inte så.
    hon år såkalrt väldigt ung (24) men alltid varit helt säker på att hon inte vill ha barn. hon ser dig inte som en kvinna utan som en människa och har tom pratat om att ta testosteron tidigare. Hon ser det som en cell som inte hade kunnat blivit ngt utan en annan person och ngn som bär barnet. hon menar att hon blöder ut massor av ägg varje år och ser det inte på ngt annat sätt. jag litar på Henne helt och fullt men det som fortfarande gör mig ledsen är att vi inte är jättelika. Visst har vi 25% samma DNA jämfört med en annan donator som har noll så så klart finns det likheter men vi är ändå ganska olika både till utseende och personlighe.

jag har sjölv tånkt att det skulle vara så skönt om jag kunde använda mig av min bror istället då vi är helsyskon och mkt mer lika hehe. dvs Att han var tjej hehe. 

finns inga rätt och fel det som känns bra för dig och din bror år rätt för er !

Tack för omtanken Hjärta Jag har varit så tacksam för att vi har haft så bra kommunikation och tagit oss igenom alla motgångar vi haft under våra tre år ihopa, stärkta och tajtare genom varje gång. 

Ja det här känns hemskt, såg ju oss bli gamla ihop, hjälpas åt med vårt kärleksbarn, förlova oss o senare gifta oss mm. 

Tack så hemskt mkt Hjärta Ja jag är redan 36 och inte beredd på att gå o vänta på att han reder upp sin situation (risken är tyvärr stor att det lär ta resten av livet) eller att en ny man dyker upp i mitt liv (han var min första och träffades när jag var 33). Så det blir till att köra själv. Ja det är en enormt tuff resa, så mkt fysiskt och psykiskt. Har idag troligen ägglossning och jävligt ont i magen, ngt som kommit efter utomkveds-operationen för 10 veckor sedan.. Suck.

Förstår dina tankar, inte lätt! En del gemensam DNA ja, men såklart tänker man kring ens olikheter ändå. Mkt som låter betryggande, men tankarna kommer snurra. Haha, jasså du har också haft liknande tankar! Ja attans han har fel kön i ert fall!
    Vi har diskuterat alternativen och kommit fram till att vi inte kommer be min lillebror om det, det kommer bli allt för komplicerat för honom, så tänker inte utsätta honom för det. Men skönt att ha övervägt iallafall och uteslutit det. Så nu går jag vidare igenom listan över kandidater som kan liknas med mig.
  • Mathilda88
    Björkenli skrev 2024-09-20 15:44:24 följande:

Verkligen tråkigt att höra om det det stormar i din relation Mathilda88!!

Om ni kunnat ha bra kommunikation, kanske detta är något ni kan ta er igenom också...?

Men visst, vissa saker är ju bara dealbreakers...

Extra otur att det hände just nu. Eller hur kanske, beroende på hur man ska se på det!

Kan tänka mig att det känns väldigt omtumlande att ha planerat och gått igenom denna resa tillsammans, och sen nu själv. 

Är du redo att gå vidare själv just nu då..?
    Tänker om det finns chans att ni kan ta ett igenom detta när stormen har lagt sig?

Men jag antar att du känner vad som är viktigast i stunden sen- dvs när de har hittat en match, om du då känner att du verkligen vill gå vidare med donerade spermier- om det viktigaste är att kunna bli gravid så snart som möjligt, eller om du känner att det inte är helt rätt läge för relationen kanske är i oklart läge. 

Eller du kanske vet hur du känner redan nu. Det verkar som att du är inställd på att gå vidare med donerade spermier?
    Risken är väl bara att det troligen (men ifs inte nödvändigtvis) till att hitta tillbaka till varandra. Så att du är säker på att du inte ser någon framtid...

Lite babbligt.. tänker lite högt hur jag hade resonerar i din situation. 

Hoppas oavsett att du kommer fram till det som känns rätt för dig!

Ja jag har varit så enormt tacksam för vår öppna kommunikation hela vår relation. Vi lovade varandra när vi började träffas att inte ha några hemligheter för varandra. Han som sa det tom. Vilket jag följt men han inte. Jag har ju betalat all behandling då han inte haft pengar sparade, men det visade sig vara mkt värre än så och levt över sina inkomster under lång tid med stora lån som resultat. Han har så många inkassokrav nu att det är Kronofogden nästa. Fick en föraning i våras och hjälpte honom med att göra budget och åtgärder för att komma på fötter. Men visade sig att han inte var ärlig fullt ut då heller (skämdes så samt svårt att bryta sina mönster), så när jag till slut öppnade hans kuvert i måndags och insåg hur illa det var så kände jag bara ett sånt enormt svek. Tappat totalt all tillit. Inte tagit till sig mina råd och hjälp, ljugit både om aktuellt status och att han hade ordnat åtgärderna, inte ändrat sig och medvetet fortsatt trots vetskap om att nästa steg blir att kronofogden kommer och tar alla mina grejer som är i min lägenhet som vi bor i (har mkt second hand och gåvor/arv utan kvitton. Har pratat med Kronofogden och är där inga kvitton att verifiera att det är mitt och inte hans så tar dom det vid utvärderingen). 
    Har ändå kämpat med att hjälpa honom i veckan, han har äntligen fått upp ögonen och insett allvaret. Idag fick han flytta ut när jag nu känner mig tryggare med att ha hjälpt honom komma igång på hans nya spår. Hoppas jag iallafall. 

Så nej, jag tänker inte bjuda honom på ett gratis barn när jag själv redan lagt 160 000 kr på två försök och skall snart lägga drygt 100 000 till. Jag har jobbat enormt mkt extra, bla under semester på ordinarie jobbet etc. Lagt upp budget och kämpat. Ändå köpt nästan all mat i hemmet, samt senaste två månaderna har han inte kunnat betala sin halva av gemensamma kostnader, alltså levt nästintill gratis. Han skäms, men då han ändå inte gjort åtgärder så kan jag inte se mellan fingrarna. 

Efter att ha varit singel i stort sett hela mitt liv har man lärt sig sitt eget värde, så därför accepterar jag inte detta. Vare sig lögnerna eller sätta mig i en sits att förlora allt jag kämpat ihop under mitt liv. Så hur mkt jag än älskar honom så måste han flytta. Han får lösa det själv. Vet andra kanske hade offrat sig för kärleken, men nej. 

Så ja, nu är det min tid för mitt efterlängtade barn. Det är inte omöjligt att han kan få vara med på resan, men det blir inte hans barn (som nog inte kommer försörja för ändå) och inte behöva ha delad vårdnad varannan vecka med heller om så förblir.  Jag har fantastisk support från föräldrar och syskon med deras partners. Redan teoriat om möjliga lösningar för att optimera livet om/när situationen uppstår. 

Ja tur att det hände nu och vi inte hunnit gå igenom hela processen med befruktade embryon. 

Du har mkt kloka reflektioner, tack för din omtanke Hjärta
  • Mathilda88
    Björkenli skrev 2024-09-22 09:10:25 följande:

Mathilda88

Nej fy fasen va arg jag blir!!!
    Kan vara föreställa mig hur dina föräldrar och nära vänner känner!!

Jag förstår dig till 200%. Och liksom, nu visade det ju sig att kommunikationen bakåt inte HAR varit bra trots allt. Han har inte kunnat kommunicera med dig om såhär viktiga saker. 

Och framför allt- jag utgår från att han hade inställningen att han skulle stå för hälften av kostnaden av behandlingarna du/ ni gjort, men i själva verket visste han att han inte skulle kunna betala dig sen!@

Och som du skrev, dessutom har du jobbat massa extra som du berättat om här varit lite slitigt stundvis!!
    Nä fy.

Jag förstår att du inte kan lita på honom efter sånt här svek. 

Så ledsen att du råkat ut för detta!
    . Att skämmas är en sak men det borde finnas en spärr som gör att man inte vill ta ut det över de man älskar.. Så det är något fundamentalt som saknas tycker jag..
    Visst kan man känna igen sig i att det är svårt att erkänna saker man är mindre stolt över, men som sagt, så fort det drabbar en andra part, och speciellt någon man älskar, måste ju omtanken om den man älskar vara så himla viktigare än att skydda sig själv från förödmjukelsen.

Skönt att du redan nu kan känna dig trygg i det beslut att gå vidare på egen hand!!

Ja dom är mkt upprörda med. Sen ska tilläggas att han har alltid varit otrolig på att lyfta mig och få mig till att känna mig både fantastisk och vacker under hela vår tid tillsammans. Det är bara pengarna som har blivit ett jätteproblem och lett till lögner och försvunnet förtroende. 

Nej så snart det kommer till dåligt samvete så sluter han sig och går inte/svårt att diskutera. 

Ja det har varit mkt extra jobb, även under semestern så ngn semester har jag inte haft i dess rätta bemärkelse. Så är noga med att vara rädd om mig och känna efter varningstecken på trötthet. Änsålänge ok, men är försiktig. 
    Ja, så förvånad att han inte satt stopp själv innan. 
  • Mathilda88
    Björkenli skrev 2024-09-22 09:17:53 följande:

Själv känner jag att det känns så rätt att ha gjort IUI nu, att det känns svårt att gå vidare med ÄD just nu. 
    Jag tror att chansen till graviditet är ca 20% vid 3 ägg i min ålder,  så 3 försök med IUI är faktiskt inte en orimlig approach. 3 IUI i Danmark blir liknande pris som 1 försök med ÄD, och vid ÄD är ju chansen lite över 50%. Men om jag får 2-3 äggblåsor vid varje IUI så blir den komulativa chansen faktiskt också över 50% för 3 stycken IUI med mer än 1 äggblåsa.

Håller tummar och tår Hjärta
  • Mathilda88

I måndags ringd kliniken, de hade en donator med många ägg som de letade en intresserad till. Hon hade det mesta rätt, förutom gröna ögon samt att hon var 33 år. Vill verkligen ha blå ögon då jag har det, så tackade nej.

Några timmar senare mailar dom om en annan matchning.
    21-årig mörkblond kvinna med nästan BMI 29. På bebis-bilderna har hon ett likadant leende som jag hade/har. Där finns likheter mellan mina bebisbilder hemmavid.
    Jag fastnade vid hennes BMI, inte har ngt jobb eller påbörjad utbildning (vill dock bli journalist) än samt att hon behöver kontaktlinser. Jag har själv opererat ögonen för att slippa glasögon, tänkte att barnet kunde slippa det. Men men. Och var orolig för orsaken till vikten, om det var ngt som ett ev barn kunde komma få problem med i framtiden. Både min bror till läkare och kliniken har dementerat det när jag frågade. 

Annat problem - hon finns inte i Köpenhamn utan på den andra kliniken i Århus. Och de har inte samarbete med Born spermbank där jag hittat min favorit som känns så himla bra. De har Cryo istället med gratis frakt. Alternativt Livio eller European spermbank med tillägg med fraktkostnad. Behöver jag säga att jag kände mig helt överväldigad?
    Antingen får jag åka dit för återföring (färsk är ändå inte aktuellt eftersom jag valt naturlig cykel), eller så transporterar dom det frysta embryot/na till Köpenhamn senare. 

Först sa de också att de inte kunde få sperma från Born alls. Sen ändrade dom sig till att det går, men jag måste lösa beställning av sperma o frakt (gäller detsamma för alla utom Cryo).
    Tyvärr hittar jag ingen jag gillar på Cryo..

Ska försöka lösa det med Born, har provat inatt men totalt misslyckats. Bla då Sellmers Århus-klinik inte finns som alternativ i deras leverans-lista. Jag blir så trött. Hade en fullständig breakdown igårmorse och undrade vad fan jag håller på med, kanske lika gärna skita i allt. Skita i livet och få börja om som en annan person. Gick o la mig. Kändes mkt bättre efteråt igen, ny ork. 

Så igår eftermiddags tackade jag ja till henne.
    Idag måste jag maila och be om hjälp att lösa det här med sperman, för annars kan jag ju inte ta emot hennes ägg. Känns sisådär att välja en man inte tycker låter intressant bara för att det ska bli ett barn som kanske inte alls blir en bra kombo som man ångrar sen (jag vet, nu tänker jag i värsta tänkbara banorna). 
    Puh. Kan inget bara funka?

• Mathilda88
    LMSM skrev 2024-09-25 09:57:10 följande:
    Jag förstår verkligen att allt känns så jävla jobbigt och tungt. Man önskar ju att det bara kunde flyta på och vara lätt att lösa med frakt från annan klinik om de säger att det går. Måste det dyka upp krångel som känns övermäktiga i den här redan tunga situationen. 

men om vi ska vara lite positiva så GRATTIS  i alla fall till att ha hittat en donator som passar dig! Nu håller vi bara tummarna för att de kan hjälpa dig med att lösa frakt av sperman så kommer det bli toppen! :D tänk om några veckor är du kanske gravid!! Ang vikten så handlar det nog väldigt mkt om hur du lever när du bär barnet. Tänk på epigenetiken nu! det kommer bli så bra!
    Tack så hemskt mkt för all omtanke och pepp! Hjärta 
    Har varit en fortsatt berg-och-dal-bana de två senaste dagarna. Igår lyckades jag med beställningen av donatorsperman! Men efter betalningen fick jag ett mail om att de uppmärksammat att jag vill få det skickat till Sellmer i Århus som dom inte har samarbete med (bara den i Köpenhamn, men äggdonatorn är i Århus) och att min beställning därför annulleras. Sellmer i Köpenhamn och Århus beklagade att jag inte bemöts med större kundservice från donatorbanken. De frågade om jag hade ngn annan spermadonator då de inte hade någon lösning på rak arm, att det såg svårt ut med Borns nej. Jag gick igenom listorna igen med manliga donatorer, men ingen går upp mot den jag valt, så fick säga att nej, jag vill bara ha han.
    Båda Sellmer-klinikerna gick ihopa och på torsdag kväll sa de att de skulle kika efter en lösning.

På morgonen mailade dom om att de löst det! Helst fantastiskt bra start på en fredag!
    För att sen återkomma om att min 21-åriga äggdonator ska resa iväg och kan donera först i januari och om jag ville vänta tills dess. Vilket jag inte ville. Gårdagens kämpande kändes plötsligt onödigt.. Uppgiven.

Fick direkt efter ett förslag på en ny äggdonator. Äldre med sin 30 år, men har redan donerat 2ggr med mkt bra resultat och graviditeter båda gångerna. Men också att hennes profil var helt underbar! Hjärta Hon lät mkt mer jag och min familj än denna förra. 

Än mer fantastiskt - hon påbörjas stimulering på måndag! Har jag tur med min cykel så skulle jag ev kunna återföra ett embryo drygt en vecka efter nedfrysning. Känns som att man kan komma behöva alla tummar och tår som går med tanke på allt som hänt hittills!! Knappt man vågar säga ngt, samtidigt som man behöver lufta sina känslor och tankar Hjärta

Tack! Jag ska definitivt ha det i fokus Hjärta Just nu känner jag mig så tacksam och stolt att få generna från dessa två fantastiska människor Hjärta
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-09-28 09:27:45 följande:
    Herregud vilken berg och dalbana! Måste varit väldigt stressande för dig med allt fram och tillbaka och beslut som ska tas. Men tånk va bra det blev tillslut ändå. Jag blir gråtfärdig när jag läser om din tacksamhet! kanske ska man försöka förlita sig på att det kommer bli bra och precis som det är meningen i slutändan! jah håller alla tummar och tår jag kan för din skull ❤️❤️
    Ja det har verkligen varit helt sjukt! Pendlade mellan lycka och sorg med tårar och hopplöshet innan ny lycka. Tacksamt jag kunde få stöttning av mamma och svägerskan när förslaget på donator 3 kom, för då fastnade jag bara i att jag förlorade en donator som jag ställt in mig på att jag så gärna ville ha. Så när de återkopplade hur fantastiskt nr.3 lät så kunde jag komma upp ur hålet igen och bli glad igen. Känner av det fortfarande, blir snabbare trött. 
    Tack så mycket Hjärta Det är inte lätt, det har varit en lång process att landa i. Lång.. Acceptans. Men den kom inte förrän vi fick hjälp att sammanställa våra resultat med CVL. Inte för att han sa att det är omöjligt för oss, men insikten med hur svaga mina ägg är. Och min egen ork är slut. Hur resten av livet rusar förbi. Andra har mer ork och orkar och har starkare ekonomi (med två parter som kan bidra dessutom..) och kan fortsätta längre. Hade jag haft större ekonomi, lite bättre resultat och inte familjen runt om som får barn så hade jag kanske provat Cypern med deras mitokondrie-teknik. Men nu kastar jag in handduken. Kanske om jag träffar en ny kärlek i framtiden att jag kan överväga det, men inte nu.
    Så nu är jag så tacksam för att jag kan få gener från så fantastiska individer som deras profiler beskriver. Hjärta

Så jag håller alla tummar och tår för dig oavsett. Hoppas det kan ge lite lindring i velandet just nu. För velandet är fruktansvärt tufft och jobbigt! Så tacksam för att vara ur den perioden. Hoppas ni kan landa snart i ett beslut så ni slipper leva i det för länge Hjärta
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024