WinnerBirdie skrev 2024-09-02 21:50:00 följande:
Vad skönt att ni kommit till beslut ❤️ Vet att det inte är lätt. Vi har väntat i ca 2 veckor hittills och hoppas så att de ska hitta någon matchning snart.
Just nu känns det som att allt kommit ikapp mig och jag mår inte så bra. 4 kollegor ska/eller har precis fått barn och det känns lite extra jobbigt då det senaste försöket skulle ha lett till en oktoberbebis, men så blev det ju inte.
Ja, även om det inte är valet man ville ta så är det så skönt att ha gjort ett val och att det känns rätt. Fick mkt bra svar från Carl von Linné-kliniken som hjälpte oss att lägga pusslet om hela vår resa och inse att oddsen för framgång var väldigt dåliga. Så lättnaden nu med den nya, mer optimistiska framtiden, är påtaglig. Nu var jag redo för detta steget.
Spännande, håller tummarna för att ni får en match snart! Hur lång väntetid sa er klinik att de hade? Minns inte vilken klinik ni går på?
Ush ja, förstår dig till fullo!
Det är så påtagligt när det är folk så nära omkring en som får eller väntar barn
. Lider med dig
Ta hand om dig, det är okej att må så
. Tacksam för att mina närmaste kollegor är äldre (den ena dessutom genomgått infertilitet och IVF, men lyckades inte, så hon har verkligen full förståelse)
. Har främst kusinen som är gravid med nr.2 innan nr.1 hunnit fylla 1 år än som är påtagligt jobbigt - men samtidigt så tacksam för att hon slipper genomgå detta och att de dessutom definitivt tagit till sig risken för problem att bli gravid - vilket jag tycker är så klokt mitt i alltihopa