Äggdonation 2023/2024
Kronärtskocka- när föddes den lille?:))
Vad fantastiskt:)
Var det första försöket?
Fick du några blastocyster att frysa in?
Ursäkta om detta är sånt du redan berättat om tidigare.
Det blev heminsemination det traditionella sättet nu iaf, men oklart om det matchade ÄL exakt då jag inte kollade och då det inte var riktigt planerat... Men tror chanserna att det matchade var rätt stora.
Blev i naturlig cykel nu, inte stimulerad. Iom att jag aldrig försökt bli gravid naturligt så känns det så lockande att ge det några cykler iaf.. Men mannen jag träffade nu åker tillbaka till USA nu..
Men sanningen är ju att jag faktiskt är 40.5 nu... så ja....... Jag är ju medveten om chanserna....
Men det känns iaf bra att vara redo mentalt för äggdonation när det kommer till det. Jag vill komma vidare relativt snabbt men några månader med insemination hade lugnat min själ....
Nu har jag två vänner som båda får barn runt årsskiftet så hade ju varit häftigt att inte vara alltför mycket efter för att kunna göra saker tillsammans och så... Hade betytt mycket.
Kanske är det värt att låna mer pengar av föräldrarna ändå...
Så svårt detta.
Ska samla mod att fråga en till manlig vän också...
Kliniken jag har kontakt med i Danmark ang ÄD gör färska ET, så då antar jag att man alltid ger mediciner?
Det kanske inte är så farligt eg... hellre att jag tar massa mediciner än att utsätta lilla sköra embryot för nedfrysning och tining....
Lite spretiga tankar hit och dit.
Borde nog eg ta tag i att fråga min vän. Jag tror att just han kanske faktiskt kan säga ja. Han fyllde 50 in år och gör allt för sin 12 åriga dotter och jag vet att han gärna hade haft fler barn. Han är ifs fortfarande skitnsygg så nog kan han få en kvinna under 40 om han verkligen skulle vilja.. Men ja... Jag borde fråga.. för om han vill så löser det ju alla mina problem.
Någon tipsade förutom om ett lesbisk par i Göteborg som hade använt en donator som var en bekant, som kunde tänka sig att hjälpa fler. Minns inte alls vad de hette. Någon som känner till? Borde eg kolla upp såna här alternativ också. Och ge det några månader, innan jag går vidare med ÄD.