• Anonym (.)

Äggdonation 2023/2024

Björkenli skrev 2024-07-17 16:19:34 följande:

Hej Limarie!

Spännande med syskonförsök snart!!!
    Jag är ju i tankarna om jag ska ta steget att gå vidare med ÄD rätt snart, eller ev försöka med insemination (verkar inte ha större chanser vid ivf I mitt fall).

Är det "bara" ppiller och spruta som krävs? Hur länge? Du får gärna berätta lite mer om hur processen ser ut. Och varför man inte kan göra i naturlig cykel, vet du det?

Hej! Vi gjorde i naturlig cykel med bara östrogen i samband med sista mens och progesteron efter återförande. Enl uppgift från kliniken 64% chans  för graviditet och vi hade tur och det tog sig på första försöket. Fick förslag på donatorer från kliniken efter våra preferenser och efter att ha skickat in bilder på mig. Dock inga bilder på donatorerna. 
  • Anonym (.)
    Björkenli skrev 2024-09-28 23:40:11 följande:
    Vad roligt att det blev baby på första! Använde du din partners sperma då? 
    Ni fick ju rätt mycket info om donatorn då iaf, skulle kännas tryggt tycker jag. Man vill ju att magkänslan  ska kunna infinna sig, med bara lite info är det svårt att veta om det känns rätt eller inte för mig..
    Vi använde min mans sperma. Ja jag tycker att vi fick ganska mycket info om donatorn och sedan gillade jag att det inte var några väntetider. Bägge donatorer de hade valt ut som förslag kändes bra så det blev nästan svårt att välja.
  • Anonym (.)
    Mathilda88 skrev 2024-09-29 22:47:55 följande:
    Så härligt att höra att det gick på första försöket! Vad kostade det i Riga?

Vi hade verkligen tur! Jag tror vi betalade 6500 ? plus mediciner. Dom har ju även dubbeldonation och tror det kostar runt 7000?

• Anonym (.)
    Mathilda88 skrev 2024-09-30 14:50:40 följande:
    Ja stor skillnad mot Sverige då och även billigare än i Danmark! När var det ni gjorde det? Har ni embryon över?

Ja det skiljer en del i pris. 

Vi fick 2 fina blastocyster så vi har ett har ett kvar i frysen men det kommer vi inte använda. Vi är nöjda med bebisen vi fick. Vi gjorde donationen för ett år sedan. 

Svar på tråden Äggdonation 2023/2024