Inlägg från: Always choklad |Visa alla inlägg
  • Always choklad

Äggdonation 2023/2024

Hej
    Jag har lyckats med en ÄD och har nu en bäbis på 5 mån. Håller på att förbereda oss för syskonförsök vi är +40. Ammar och vet från samtal idag med kliniken att när jag sätter igång med behandlingen måste jag sluta amma. Funderar nu på hur länge vi ska vänta. Tiden är en faktor men samtidigt vill jag inte snuva bäbis på allt fokus som bäbis. Låter som lyxproblem i detta forum men vägen var lång lång tills vi lyckades ❤️ Kanske kan skänka lite hopp! 

• Always choklad

Hej, skriver lite för att lugna kanske. Jag gjorde äggdonation och blev igångsatt. Tror jag föredrar det faktiskt. Har inget i och för sig och jämföra med men..Vi fick vara på patienthotellet 2 dygn med tabletter man tog regelbundet sen igångsättande dropp m.m. Kände oss så omhändertagna och lugna, prioriterade och mycket personal dedikerade just till oss, anpassad mat och fika bjöd de även för den som skulle föda. Var en fin förlossning som jag minns med värme just för att det fungerade så bra omkring, köpte gåvor till alla som var med sen. Måste vara jobbigt att åka in och ut vid minsta känning man har eller ej hinna dit och föda i bilen. 

• Always choklad

Hej

Vår bebis är dryga året nu och nu känner jag mig mentalt och psykiskt redo för syskonförsök. Vi har använt oss av Instituto Bernabeu på Mallorca. Har blastocyster som väntar i frysen på oss. Var till stort stöd att kunna bolla med andra i samma situation tidigare, så jag kommer börja hänga här lite på nytt.

Vår lilla tjej är glad frisk och stark. För er som tvekar på donation skulle jag säga att vägen dit var lång med många misslyckade IVF och ifrågasättande av sig själv. Är så lycklig att jag och vi tillslut landade i att göra en äggdonation. Kanske kan stötta någon därute som läser detta. 

• Always choklad
    Mathilda88 skrev 2024-11-10 21:12:16 följande:
    Så underbart att höra! Hjärta Och så spännande med syskonförsök! Hjärta När tror ni att ni kommer åka ner för ert försök? Så tacksamt med blastocyster i frysen {#emotions_dlg.flower}

Stort tack för peppen och inspirationen att satsa på denna resan HjärtaHjärta
    Tack, ja om vi hinner göra alla prover och om allt är ok vi känner oss redo etc så kan vi försöka i mitten Jan nästa år. Ja vi ångrar inte en dag. Alla är alla bakslag och sorg har lett fram till detta underbara barn. Känns som hon alltid funnits. Vi frågar oss ibland vad gjorde vi innan men det mesta är som en dimma. All kamp fram till detta känns just nu väldigt diffust. Är troligen en försvarsmekanism för en själv men så känns det.
                                                                                          Hoppas kunna inspirera andra och våga satsa. Dock behövde jag själv prova med mina egna en sista gång innan jag helt kunde släppa tanken. Det var en process i sig själv. Först att våga och vilja göra IVF sen samma resa för äggdonationen. Allt är en steg för steg process som tar tid.
  • Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2024-11-21 09:45:36 följande:
    Hej

Tänk att er bebis nu är så stor. Hoppas vägen till bebis denna gång går enklare och snabbare för er! 
    Glad Tack för stöd och pepp.
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024