• Mauli

Äggdonation 2023/2024

Vet inte hur jag ska börja ? sitter o scrollat o scrollat o läser allt ni skriver och till sist tar jag modet till mig ??. HJÄLP !!! 

är livrädd .. efter 6 misslyckade ivf då äntligen fick vi äggdonation .. hade isättningen för en vecka sedan o idag ,.. på pappret ?. Rosa ? har haft molnande värk i nedre delen utav buken i några dagar mildare än mensvärk . Man slits mellan hopp o förtvivlan , nidblödning? Eller går allt åt H-E igen :( har testdag på onsdag ? vågar inte testa innan
    någon som känner igen sig  

• Mauli

Då va det så att blödningen fortsatte 😭 troligtvis inget levande där inne .  Får komma in en vecka tidigare för att just konstatera det värsta ? så i morgon ska jag dit . Har gråtit så mycket orättvisa  sorg förbannad ? kommer jag aldrig kunna bli mamma ??? 

sll lycka till er som plussar känslan när man ser positivt är obeskrivlgi ? men sorgen när det inte går vägen .. 

• Mauli
    Kronärtskocka skrev 2023-11-21 19:15:38 följande:
    Åh, så tungt. Det är flera av oss som vet hur det är. Glädjen över att äntligen få det efterlängtade plusset och sedan antingen se det försvinna eller drabbas av blödningar, eller vid ultraljud upptäcka att den lilla slutar utvecklas. Det väcker så mycket frågor. Extra mycket har jag tyckt när det varit med donerade ägg, när jag vet att det inte kan ?skyllas? på mina gamla ägg, vad beror det då på? Känslan av orättvisa och frågorna kring om det någonsin kan gå? Och inte blir det enklare med tiden. För varje missfall blir det än svårare att tro att det kan funka tillslut. 

Hoppas du kan få ett tydligt besked imorgon och håller tummarna för att det trots allt är ett litet liv som finns där inne. 
    Rent ut skit är det .. tack för dina ord , det är så svårt att prata med nära o kära när de egentligen inte vet vad kroppen o psyket går igenom. Vänner som försöker ge goda råd men som har 2-4 barn hemma :( o de enda jag vill är att få ett barn .. bara en ..  mitt sjunde försök , första med donation .. o fast sorgen äter upp mig inifrån så känner jag mig inte besegrad , får se nu vad som händer i morgon känner dock inga symptom alls .. men mirakel har skett förr .. ännu en gång tack 🙏🏽 
  • Mauli
    Mathilda88 skrev 2023-11-21 21:37:48 följande:
    Håller tummarna imorgon för ett levande foster trots blödningarna  // Hjärta
    🙏🏽💜 
  • Mauli

Är precis hemkommen från kliniken .. o HERREGUD säger jag bara ? mirakel har skett!! Trots alla blödningar o allt så finns det hjärtslag 💓 .. trodde de va kört men ack så fel jag hade .. 

• Mauli
    Kronärtskocka skrev 2023-11-22 16:36:56 följande:
    Åh, grattis! Så skönt! Då finns det hopp!
    Det är vanligt med blödningar i tidig graviditet, och ännu vanligare vid äggdonation tyvärr. Hoppas du slipper fler blödningar nu och på sikt kan börja tro på graviditeten.
    💜💜💜💜💜💜
  • Mauli

Taaack ni är så snälla alla ???????????? är så glad att jag vågade mig hit , kunna prata med er som vet exakt känslan oron sorgen o glädjen i kriget över att få bli mamma . Kan helt ärligt säga att jag fortfarande befinner mig i chock . Lyckan är obeskrivlig 

• Mauli

Oron försvinner aldrig 🙁 o inte mina blödningar heller tydligen .. är sjukt påfrestande att hela tiden ha en misstanke om att de inte kommer gå vägen .. vill kunna njuta men va F-N de här e nog de jobbigaste jag vart me om . Blöder om vartannat e de inte blod så e de rosa annars droppar de brunt på toastols väggen . Har inte ont . Ringde igår igen o känner mig sjukt fjompig men är så orolig . De sa jag skulle sitta lugnt i båten o inte försöka tänka så mycket . Det .. mina kära vänner .. vet vi alla .. att de e omöjligt !! Måste nu vänta till den 6:e dec för nytt vul . Alltså en hel vecka . I mellan åt tycker jag grav symptom avtar o känner direkt i hjärtat att det e kört .. sen känner jag något ( eller så inbillar jag mig ) o tror på detta till 100% . Vet ingenting just nu känns de som . Utan vara vänta o dagarna är sååååå långa . ????💜🙏🏽

• Mauli
    Kronärtskocka skrev 2023-12-02 05:46:29 följande:

Mauli: Fy så stressande och oroligt. Att inte veta och ständigt vara beredd på det värsta. Hoppas den lilla kämpar på!

Jag har haft oroliga veckor. Fick en störtblödning just när jag gick in i v 11. Blödde genom kläderna och åkte in akut. Vart blodet kom ifrån kunde de inte riktigt säga. Men det slutade och den lilla levde, även om den var lite mindre än förväntat. Så oroliga dagar följde, och lite mer blod kom det också. Men, vid ett extra ultraljud några dagar senare var den välmående och i rätt storlek. ( Troligtvis hade de mätt fel på gynakute.) Men oron har följt med mig ändå. Nu har jag dock varit på tidigt ultralju, TUL och allt ser bra ut! ( Då donatorn är yngre än 35 bedömer de att KUB inte behöver göras, därför görs TUL istället.) Är nu i vecka 13 så chanserna är stora att det äntligen kommer en bebis till mig efter alla års kamp. Så tacksam. Fullt medveten om att det aldrig funnits någon garanti och att situationen hade kunnat vara en annan. Och så tacksam gentemot donatorerna som gjort det möjligt. 

Visst är ni flera som räknar med inför insättning nu i december? Hoppas det går bra för er!

Men åååå jag lider verkligen med dig .. 😭😭 så skönt att det gick bra för dig 💜allt detta är som psykisk terror  ! Men i 2 dagar har jag mått fruktansvärt illa så hoppas att de kämpar på där inne .. fram tills onsdag känns det som en evighet längtar ihjäl mig o vill verkligen tro på vårat lilla mirakel. 
    kram o vi fortsätter kämpa på ????
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024