Inlägg från: Anonym4848 |Visa alla inlägg
  • Anonym4848

1 månads bebis skriker

SLarsdotter skrev 2023-08-17 17:09:18 följande:

Pratat med läkaren på hc nu och enligt han så lät det helt normalt för en 4 veckors bebis och dom sa bara att jag kunde ringa BVC imorn för att få lite tips och råd men ja, det har jag redan gjort 🙄

Det är helt normalt för vissa! Vi hade samma med vår dotter, mest på kvällar (varje kväll, började som en klocka runt 16.30 varje dag). I perioder även dagtid. Det är bara att härda ut, även om jag vet hur påfrestande det är. Alla sa att det går över vid 3-4 månader, vilket känns otroligt långt bort när man är mitt i det. Men en kväll i taget, hjälps åt! Vid ganska exakt 3,5 månad slutade det för oss, från en dag till en annan.

Förstår att du säkert fått alla råd redan, ljummet bad, magmassage, cykla med benen, pysventil, mata ofta och lite när det strular, bära i sjal/sele om han gillar det? Grodställning, bära "tiger" = bebis hängande på armen på mage, rapa ofta osv. Vi bar otroligt mycket i sele, vi åt middag i skift och ibland med henne sovande i selen på nån av oss när hon äntligen somnat.

Kämpa på! <3
Svar på tråden 1 månads bebis skriker