Inlägg från: Baramammaella |Visa alla inlägg
  • Baramammaella

Partner och jag oense om morgonrutinerna

Halloj! Jag och sambon har tre barn. Han jobbar 7-16 och jag 9-18,15. Jag går upp 6.00 med alla barnen och börjar göra ordning frukost och alla förberedelser inför skola och förskola, medans sambon alltid får ligga kvar i sängen tills ca 7 då han börjar jobba och för han är det bara att hoppa i kläderna och sticka. Behöver alltså inte hjälpa till med barnen på morgnarna alls. Han tycker att han inte ska behöva det eftersom han hämtar minstingen på dagis och åker hem och gör middagen? jag kan tycka att det är fel, då jag ALLTID hjälper till med barnen om jag är hemma för jag tycker att man ska göra det helt enkelt. Jag går alltså upp 6, kommer hem från jobb 12-13 timmar senare. Han hittar alltid anledningar till varför han är mer trött än vad jag är också, han tar alltid upp typ att han klipper gräset (vi har åk gräsklippare) men verkar glömma att jag tvättar och städar mera?. Blir så irriterad och vill bara höra vad ni tänker och tycker! Inga påhopp eller otrevliga kommentarer tack. 

• Svar på tråden Partner och jag oense om morgonrutinerna
  • Baramammaella
    sandrabeerg skrev 2023-08-15 23:09:59 följande:
    Det står inte att de lämnas innan sju. Varför de går upp vid sex framgår inte men jag utgick från att barnen vaknar eller att de av andra skäl inte har något val.
    Hej igen! Nej dom lämnas absolut inte vid 7. Jag skrev heller aldrig att han skulle lämna dom på föris, jag lämnar alltid den lilla 8.20 på föris. Men dom stora barnen åker med skolbussen som går kl 7.10. Och vi alla är väldigt morgontrötta och sega så vi går upp ca 6 för att hinna med allting och sedan går dem till bussen själva.
  • Baramammaella
    Emiz skrev 2023-08-15 23:22:33 följande:

Tänker också att om du fixar frukost och lämnar så hämtar han + lagar middag till familjen, ganska bra fördelning baserat på era arbetstider? Sen till helgen tar ni varsin sovmorgon? Förutsätter då att allt annat är jämnt fördelat? Blir kanske konstigt om han ska stiga upp kl 06 fixa frukost och alla barn, lämna innan 07 plus hämta på em och göra middag, eller?

Skrev aldrig att han ska lämna innan 7. Jag lämnar alltid. Jag lämnar lilla 8.20, dom stora åker skolbuss kl 7.10 därför måste jag väcka upp barnen tidigt varje morgon.
Svar på tråden Partner och jag oense om morgonrutinerna