Ok att socialsekreterare kommenterar min kropp?
Det här hände 2015 men nu har vi haft kontakt med dom igen av andra anledningar (konflikter i familjen)och när min handläggare var på semester fick jag den här handläggaren igen , vi kan kalla henne A.
Iallafall.. i början av 2015 startade en utredning på grund av ett bråk mellan mitt ex (äldsta barns pappa) och hans nya flickvän. På ett nätverksmöte satt mitt ex (som förresten är dömd för grov kvinnofridskränkning mot mig) och hans flickvän och familj och klagade på en bild som jag hade lagt upp på instagram. Det var inget naket utan en bild från gymmet med träningskläder men tydligen putade jag lite för mycket med rumpan och hade för tighta leggings enligt exet med familj.
Socialsekreteraren A håller med dom och säger : ?Förut räckte det med att ha stora bröst, nu ska man tydligen ha stor rumpa också?. Är det verkligen ok? Jag tycker det känns väldigt oprofessionellt och obehagligt att säga så.. Har tänkt på det myclet sen dess och speciellt nu när vi behöver ha med henne att göra igen. Alla jag har berättat för och de från min familj som var med tycker det är helt sjukt..
Kan tillägga att mitt ex sa på ett annat närverksmöte (eller kan ha varit samma) att han ?självmedicinerar med benso? (alltså tar droger) men varken A eller någon annan sa ett ord om det.
Jag är inte alls perfekt heller och har bland annat en förlossningsdepression i bagaget men just de här sakerna känns inte riktigt ok..
Vad tycker ni?