• Anonym (TS)

Ok att socialsekreterare kommenterar min kropp?

Det här hände 2015 men nu har vi haft kontakt med dom igen av andra anledningar (konflikter i familjen)och när min handläggare var på semester fick jag den här handläggaren igen , vi kan kalla henne A. 

Iallafall.. i början av 2015 startade en utredning på grund av ett bråk mellan mitt ex (äldsta barns pappa) och hans nya flickvän. På ett nätverksmöte satt mitt ex (som förresten är dömd för grov kvinnofridskränkning mot mig) och hans flickvän och familj och klagade på en bild som jag hade lagt upp på instagram. Det var inget naket utan en bild från gymmet med träningskläder men tydligen putade jag lite för mycket med rumpan och hade för tighta leggings enligt exet med familj.

Socialsekreteraren A håller med dom och säger : ?Förut räckte det med att ha stora bröst, nu ska man tydligen ha stor rumpa också?. Är det verkligen ok? Jag tycker det känns väldigt oprofessionellt och obehagligt att säga så.. Har tänkt på det myclet sen dess och speciellt nu när vi behöver ha med henne att göra igen. Alla jag har berättat för och de från min familj som var med tycker det är helt sjukt..

Kan tillägga att mitt ex sa på ett annat närverksmöte (eller kan ha varit samma) att han ?självmedicinerar med benso? (alltså tar droger) men varken A eller någon annan sa ett ord om det. 

Jag är inte alls perfekt heller och har bland annat en förlossningsdepression i bagaget men just de här sakerna känns inte riktigt ok.. 

Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Ok att socialsekreterare kommenterar min kropp?
  • Anonym (Sara)

Självklart är det inte okej. Oerhört oproffesionellt och gränslöst beteende av socialsekreteraren. Du bör prata med chefen där.

Beklagar att du har ett så jobbigt ex med familj.

Ingen har något att göra med vad du gör med din kropp och vad du väljer att lägga upp online. Dessutom handlar det ju om att du tränar och tar hand om dig själv. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Sara) skrev 2023-08-15 12:57:56 följande:

Självklart är det inte okej. Oerhört oproffesionellt och gränslöst beteende av socialsekreteraren. Du bör prata med chefen där.

Beklagar att du har ett så jobbigt ex med familj.

Ingen har något att göra med vad du gör med din kropp och vad du väljer att lägga upp online. Dessutom handlar det ju om att du tränar och tar hand om dig själv. 

Tack för svar! Skönt att höra från nån annan också att det inte är ok.. 
  • Anonym (An)

Du borde ha sagt ifrån 2015. Väldigt märkligt att drogen inte nämndes mer..

Hoppas personen har utvecklats sedan dess, märker du samma tendens igen så be att få byta.

• Anonym (+++)

Det var väl inte ok, men det är knappast ok att 8 år senare bli uppbragd och försöka göra en grej av det på ett diskussionsforum. 

Ta det med vederbörande om du behöver. 

• Anonym (TS)
    Anonym (+++) skrev 2023-08-15 13:14:18 följande:

Det var väl inte ok, men det är knappast ok att 8 år senare bli uppbragd och försöka göra en grej av det på ett diskussionsforum. 

Ta det med vederbörande om du behöver. 

Jag var ganska ung och vågade väl inte säga så mycket om det då.. man är ju ganska maktlös när det gäller myndigheter eller så känns det iallafall.
    Anledningen att jag tänker på det nu är såklart på grund av att jag behöver ha med henne att göra igen. 
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (TS) skrev 2023-08-15 13:22:19 följande:
    Jag var ganska ung och vågade väl inte säga så mycket om det då.. man är ju ganska maktlös när det gäller myndigheter eller så känns det iallafall.
    Anledningen att jag tänker på det nu är såklart på grund av att jag behöver ha med henne att göra igen. 
    Släpp saken...

Möt henne förutsättningslöst och diskutera sakfrågan. Börjar du dra upp saker för 8år sedan som hon säkert inte kommer ihåg så gör du bort dig.
  • Anonym (TS)
    Anonym (An) skrev 2023-08-15 13:11:54 följande:

Du borde ha sagt ifrån 2015. Väldigt märkligt att drogen inte nämndes mer..

Hoppas personen har utvecklats sedan dess, märker du samma tendens igen så be att få byta.

Tack för svar!
    Jo det borde jag nog.. tycker också det var väldigt konstigt att ingen sa nått om det.

Får man byta? Trodde det var helt omöjligt. 
  • Anonym (An)
    Anonym (TS) skrev 2023-08-15 13:28:24 följande:
    Tack för svar!
    Jo det borde jag nog.. tycker också det var väldigt konstigt att ingen sa nått om det.

Får man byta? Trodde det var helt omöjligt. 
    Du kan ju åtminstone påtala det och försöka byta.
  • Anonym (Love)

Det är givetvis inte profisionellt, men att låta en sådan kommentar ligga och gnaga i 8 år, för att sedan ta upp det, det är inte normalt. 

Sen kan man ju se kommentaren som att den inte handlade just om dig, utan en allmän reflektion om skönhetsidealet. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Love) skrev 2023-08-15 13:35:07 följande:

Det är givetvis inte profisionellt, men att låta en sådan kommentar ligga och gnaga i 8 år, för att sedan ta upp det, det är inte normalt. 

Sen kan man ju se kommentaren som att den inte handlade just om dig, utan en allmän reflektion om skönhetsidealet. 

Men vad har en ?allmänn reflektion om skönhetsidealet? på ett sånt möte att göra? När utredningen dessutom startade på grund av att mitt ex dåvarande flickvän hade viftat med en kniv.. Och i sammanhanget så lät det inte riktigt som att det var det hon menade ..

Jag tycker att varken mitt ex, hans flickvän , hans familj eller socialtjänsten har med min kropp eller hur jag klär mig att göra. 

Svar på tråden Ok att socialsekreterare kommenterar min kropp?