Inlägg från: Anonym (Bygg på ni!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bygg på ni!)

150 kvm - för stort för oss?

Tror sällan man upplever en yta som FÖR stor. Om man inte bor i ett slott typ haha. 
    Hade inte oroat mig. Bygg på ni, om inte kostnader är ett problem. Tänker även när ni får barnbarn är det guld värt. Min svärmor flyttade för några år sen till en större lägenhet för att hon kände att hennes lägenhet var för liten när hon fick barnbarn. Hon ville att de skulle kunna sova över. själv kan jag känna att det fortfarande är svårt att umgås hemma hos henne, då hon bor i lägenhet. Så fort vi är "alla" blir det kaos. Vilket resulterar i att vi får köra större tillställningar hos oss som bor i hus. 
    Med det sagt, det är absolut positivt med space även när man har utflugna barn. 

Sen är 5 år inte särskilt kort tid i mina ögon. Att ni ska bo där alla 4 i 5 år; bara det gör det värt med den extra ytan. Särskilt med tonåringar behöver man mycket space. Växte själv upp i en liten lägenhet som tonåring och det var PEST vissa tillfällen. Noll eget utrymme. Mina föräldrar sov i vardagsrummet vilket ledde till att vi inte hade något gemensamt socialt utrymme att vara på med kompisar. Var alltid förpassade till eget rum. 

Tycker tonåringar behöver ha möjlighet till eget space. Text investera i ett badrum på varje våning. 

Svar på tråden 150 kvm - för stort för oss?