Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

150 kvm - för stort för oss?

Vi är alla olika och jag tycker 150 kvm låter jättestort när barnen flyttat hemifrån. Det låter stort även med ett par barn. 
    Jag bor i radhus på 70 kvm, 3 rum och kök med 3 stora barn (15-20 år). Lite trångt nu när barnen blivit större och jag skulle gärna ha ett sovrum till nu men det fungerar. Inom 3-5 år har antagligen alla barn flyttat hemifrån och då kommer jag att flytta till en tvåa och kanske runt 40-50kvm. Räcker bra till när barnen inte längre bor hemma och finns bra med utrymme för barnbarn. 

• Anonym (Mimmi)
    Hjortsö79 skrev 2023-08-14 20:12:21 följande:

Wauw Mimmi, bo fyra pers på 70 kvadratmeter är verkligen compact living! Vi har 110 kvm nu men allt är väl relativt :) Kanske borde vi bo kvar, vår lägenhet vore väldigt bra för två men vi gillar space som någon skriver och nu har vi äntligen fått möjlighet till lite tomt och en villa. Där vi kan ha hobbys och djur. Så känns dumt att avstå och bo kvar i nuvarande brf?

Självklart ska ni bygga nu när ni vill det och har chansen. Det är bara ni som vet hur stort ni behöver och har råd att bygga :) 
    Själv har jag lärt mig uppskatta att bo litet och numera minimalist på en sund nivå. Inget extremt men rensar regelbundet bort saker vi inte behöver längre och som bara tar plats. Jag har ritat upp mitt drömhus när barnen flyttat och det är på 45 kvm och innehåller allt jag behöver :) Men vi är ju alla olika och att bo compact är inte för alla :) Hoppas ni hittar en lösning som passar er och lycka till med byggandet :) 
Svar på tråden 150 kvm - för stort för oss?