-
Långt inlägg men jag HATAR min kropp. Seriöst, vad fan ska jag göra???Är steriliserad sen 3 år tillbaka då jag är färdig efter 2 barn. Är 40 år.Efter detta har min pms blivit värre och värre...Kan ej äta p-piller då blodpropp och P-piller finns hos både syster och moder.Minipiller = blöder konstantP-spruta = avstängd i psyket, jag skojar inte, jag skulle inte ens bry mig om mitt hus brann ner med min familj, skulle vara rycka på axlarna och säga jahopp typ...+ BlödningarP-Stav gav mig cystor som jag fick operera ut flera gånger under narkos.Finns inte ens chans i helvetet att de ska trycka in en spiral i f*ttan på mig.... Tappat räkningen på alla gynbesök under åren så nej, någon ska inte ner dit och rota... + Om inget hormonmedel fungerat, varför i helvete skulle en spiral funka?!Vi börjar från mens dag 1.Dag 1-3: Blöder som en stucken jävla gris och har ont.Får ofta sjuka mig från jobbet, blöder igenom både tampong OCH binda och får springa på toa 15-20 gånger på ett dygn. Mycket stora klumpar och man känner verkligen när de rinner till.Dag 3-7: Hanterbar mens.Dag 6-10/11: Jag mår TOPPEN!!!Dag 10/11-15 Ägglossning, får ta morfin för smärtan, det gör fan ont i flera dagar och kan knappt stå upprätt..Dag 15-31PMDS från helvetet! Molvärk i ryggen.Svettningar, flottig, svullen, förstoppad, värmevallningar, får finnar.Jag blir ovän med allt och alla, hatar allt och alla och skulle lätt kunna bränna ner hela världen och blir så deprimerad.Är helt psykopat och så jävla arg...Sen börjar mensen igen...Kul liv.. Man får må bra tops 1v per månad.Seriöst, vad fan gör man? Jag är så jävla trött på min livmoder och vill kasta ut den och bränna upp den.
-
Svar på tråden Min PMDS gör mig psycho!!! Hjälp!
-
Anonym (Oj!)
Tack snälla... Ju närmare mensen jag kommer desto mer psykopat blir jag..
Att skärpa till sig och rycka upp sig går inte, för jag kan verkligen inte hejda mig själv och kläcker ur mig diverse otrevliga kommentarer hejvilt .. 🙄 Det är verkligen som munnen och kroppsspråket lever sitt egna liv...
Tow2mater:
Hysterektomi? Det är när de plockar ur allt va?
Jag har sagt till gyn flera gånger att plocka ut allt och bränna upp men....
" Vi plockar inte hur friska organ"
Men nej det är ju inte friskt, jag blir dum i huvudet och mår skit....
"Tar vi bort allt så kommer du i klimakteriet"
Ja som att klimakteriet är så jäkla mycket värre??? 🤷
Nattliga svettningar och värmevallningar kan jag nog överleva....
-
Tow2mater:
" Det kommer bli ett tomt hål i din kropp och du kan få framfall på dina tarmar om vi tar bort allt, det blir ett hålrum som organ kan åka ner i"