Vårdnadsutredning-begränsad barnkontakt
Jo, jag stämmer på både vårdnad och umgänge. Men för att få en dom så måste man ha en vårdnadsutredning.
När stämde du till TR?
Har du yrkat på interimistiskt beslut?
Jo, jag stämmer på både vårdnad och umgänge. Men för att få en dom så måste man ha en vårdnadsutredning.
Jag stämde i våras, och begärde då indeterministiskt att växelvis boende skulle införas. I den indeterministiska domen som kom nyligen så sa de visserligen att det inte finns någonting som talar för att jag är olämplig som förälder, men att sådana drastiska åtgärder inte skall göras i en indeterministisk dom. Min advokat blev mycket förvånad över detta. Vi skall göra ett nytt försök, och då kanske presentera en detaljerad plan för hur det skall gå till. Vi förstår från domen att domaren inte läst handlingarna i målet, så det kan också vara en förklaring.
Men hon anmälde för tre år sedan?
Du kan stämma innan soc gjort sin utredning. Har du rätt ombud?
Gällande omdeldelbarhetsprincipen: Vi har inte fått yttra oss muntligt överhuvud taget i domstolen. Vi har fått inkomma med skriftlig argumentation samt bilagor som styrker dessa. Min advokat hade en mycket bra argumentation där allt detta framgick. Domaren som dömde var emellertid inte den samma som höll i den muntliga förberedelsen. Vi har alltså aldrig träffat honom, och därmed så kan han bara grunda sin dom på skriftliga handlingar i målet. Det framgår dock av domen att han inte läst dessa.