Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Missfall v13

Du hade inte kunnat göra något. Något blev fel i utvecklingen och kroppen stötte ut embryot. 

jag fick besked på kub att det hade avstannat några veckor tidigare. Fick ta tabletter i v14-15 för att få ut det och fick dra ut två stora klumpar med händerna. 

Det är hemskt att gå igenom när man tror att man klarat av den där första tiden. Det faktum att man har barn sedan innan är det bästa för att gå vidare.
    Själv är jag 41 och gravid igen nu, så visst går det.(två MA men sen tog det sig) 😊

Vill du hjälpa kroppen att ordna bra förutsättningar för nästa så är folsyra(så klart), men kolla även upp Q10, D-vitamin, Magnesium och B-vitamin och deras effekter.
    Lycka till!

• Anonym (L)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-08-13 06:40:46 följande:
    Innerst inne vet jag att nåt var fel och jag hade på känn, framförallt sista dagarna, att nåt inte stämde. 

Vi skulle ha gjort kub imorgon, på ett sätt är jag glad att det gick som det gick, jag tror att det hade varit jobbigare på alla sätt att upptäcka att det hade stannat av då. 

Grattis och lycka till 😀
    Ja det är lättare om man hade det på känn. för mig var det första som en blixt från klar himmel, hade precis börjat känna mig större, byxorna passade inte riktigt. Andra gången var jag övertygad om att något var fel från början, så det var lättare psykiskt.

Men är glad att jag slapp få info på Kub att något var hemskt fel och sen vara tvungen att ta beslutet själv att avsluta graviditeten nu var det ju redan hanterat av kroppen även om det inte hade kommit ut än.
  • Anonym (L)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-08-13 11:38:10 följande:
    Det värsta var ju just att magen hade hunnit växa, det hade börjat bli en liten kula och min sambo skojade bara några dagar innan om att det måste vara tvillingar för jag blev stor fort. Har tre barn sen tidigare och första gången jag skulle göra kub så slog bort oron mellan varven för jag tänkte att oron berodde på själva undersökningen och vad den skulle visa. 

Skulle jag bli gravid igen så kommer jag be om ett tidigt ul för att se att allt är ok. 
    Ja gör det, det var så jag upptäckte ma nr2. Och sen fick jag även tidigt med lillen i magen nu, snacka om oro innan man såg hjärtat då.
    Men det gick!
  • Anonym (L)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-08-16 07:23:41 följande:

Nu har det gått lite mer än ett år sen missfallet och idag plussade jag :) är ju väldigt tidigt än så länge (5+5) så vad som än kan hända, så vet inte om jag vågar hoppas på att det går hela vägen den här gången. Min man jobbar kväll denna veckan så har inte hunnit berätta för honom än, jag vet inte hur jag ska berätta men jag vet ju att han vill ha ett barn till så han kommer bli glad hur eller hur 😊

Grattis!! 

själv är jag föräldraledig med go?biten jag hade i magen förra året.
    Hoppas det går vägen för er!!!

• Anonym (L)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-08-17 06:43:22 följande:
    Tack och grattis själv till den lilla :) 

Jag hoppas med att det går vägen denna gången. Förra gången var det första testet negativt trots att jag var i vecka 7 då, det visade positivt först i v 8. Och den här gången plussade jag i v 5+5 och det var jätte tydliga streck på en gång så hoppas det är ett gott tecken. 
    Det låter ju absolut som ett bra tecken. Jag hade samma med ett av mina missfall, visade svagt och ökade långsamt, och inga symptom, jag var väldigt säker då att det var missfall på g.

Tack!
    Håller tummarna för dig!
  • Anonym (L)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-09-30 19:39:03 följande:

Historien upprepar sig denna gången med.. 12+1 idag och störtbldning, inget foster men hinnsäck och förtjockad livmoder.. denna gången mycket bättre läkare än senast, lugn och förklarade allt hin gjord och varför. Följde även med in på rummet för att prata och kolla läget (blev inlagd) men jag är nog för gammal för en till, men läkaren försäkrade mig om att ultraljud kommer att göra runt v 7-8 om jag blir gravid igen så det känns skönt.

Åh nej, vad tråkigt att höra. 

Skönt att du får lite extra kontroller nästa gång och det finns ju stöd att få om du behöver prata med nån, glöm inte det.

Svar på tråden Missfall v13