Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM September 2023

💔💔

babybel95 skrev 2023-09-14 12:33:08 följande:

Och nu kom mensen. 😢

• Syskonförsök

Exakt samma dag här! Heja heja

inezp skrev 2023-09-14 13:41:06 följande:

ÄL +3 här.. och den vedervärdiga väntan har officiellt börjat! Skrattande

• Syskonförsök

Oftast släpper ägget inatt/ imorgon eller under dagen imorgon i så fall och då bör det vara ok med sex imorgon kväll. Ni får sexa så snart han är innanför dörren ;)

Ailicececilia skrev 2023-09-14 16:07:32 följande:

Hej! 

Jag har lite småpanik här. 

Positivt test på LH idag med CB och något svagare på apotekets egna stickor. Men mannen är bortrest till och med imorgon kväll. Är det kört? Har lite molande äl-värk som har vart hela dagen. Har även fertilt sekret, funnits i ca 3 dgr. Nu är alla stickor dessutom slut. 

Vill fan inte missa denna chans nu när vi äntligen bestämt oss. Vad har ni för tips och råd? Ska jag köpa fler stickor och se om det håller i sig? Åka land och rike för att ligga? 

• Syskonförsök

Peak i söndags så kan ju ägget släppt igår och du fortfarande hade flytningar idag: eller så släppte ägget sent och det blev idag? 

Bodbod skrev 2023-09-14 20:55:09 följande:

nä hörrni den här cykeln har förvirrat mig å d grövsta ... cykeldag 34 (min cykel brukar vara ca 30-40 dagar, lutealfas ca 11 dagar) så har jag fertila föytningar?? men enligt ältest hade jag peak i söndags så ... då va d torrt där nere nu plaskvått. Fattar inte min kropp :( Vill bara få mens o en nystart nu, men det kommer väl ca den 21. 

• Syskonförsök

CB kan ibland bli 48h om jag skulle gå på första glada gubben de brukar bli för mig. Men peaken brukar vara 12-24h innan släppet för mig. jag tycker inte helt något av resten du lagt upp är helt peak, kanske kommer det inatt eller imorgon så släpper eventuellt ägget 12-24h efter det. Men det kan fortfarande vara inom 48h från första glada gubben så sett :)

Ailicececilia skrev 2023-09-14 22:08:27 följande:

Jag är ny här och förstår inte riktigt vart jag hittar svara-knappen. Men tack @syskonförsök och @cutepenguin för hjälpen. Jag har googlat och youtubat till fullo här och det verkar ju inte kört om lh sker 24-48h innan ÄL. 

Tycker de här testerna är lite knepiga, de vanliga ?manuella? visade inte som starkast förens nu i eftermiddag, medan CB gav mig en glad gubbe redan imorse. Och de är ju väldigt noga med att säga att man absolut inte får ta det positivt om det inte är lika starkt. 

Kan ju länka bilderna nedan. Hade ju inte sett det svagare strecket som positivt om man följer tillverkarens råd

• Syskonförsök

Det skulle jag tro! :) jag tempar så ser alltid när ägget faktiskt släpper på tempen med. men eftersom ägget kan befruktas i ett dygn efter det släpper så bör det funka fint med!

Ailicececilia skrev 2023-09-14 22:50:18 följande:

Amen då är det ju kanonnyheter :)) 
    Då kan jag hålla mig lugn att han kommer hem imorgon och köra på då egentligen både imorgon och på lördag? 

Tack så jättemycket för svar, verkligen. Nu kan man andas ut lite!

• Syskonförsök

Du ska inte testa Idag då??

Villblimamma98 skrev 2023-09-17 08:07:18 följande:

BIM idag. Brukar ha fått mensen när jag vaknar jämt. Dock ingen mens än i sikte, men fått massa finnar så den borde komma snart? Är på äl +14 och inte testat sen i onsdags på äl+11 och då var alla negativa. Inga större förhoppningar så vill bara ha mens nu så jag kan försöka på nytt igen sen...

• Syskonförsök

Håller tummarna ❤️❤️

cutepenguin skrev 2023-09-17 11:30:54 följande:

Har fått upp mina förhoppningar denna månaden nå otroligt.. har bara en känsla att det gått vägen? Idag vaknade jag dessutom med yrsel. Håller i sig ännu och blir värre om jag rör mig mycket och snabbt. Yrsel var något jag fick ungefär samma dag efter ÄL sist när jag faktiskt var gravid (som senare blev ett MA) och såhär i efterhand var det nog mitt tidigaste graviditetssymtom. Men vågar verkligen inte hoppas på för mycket.. 😅 

• Syskonförsök

Precis innan mens brukar jag ibland kunna få hala, äggvita igen😅 oftast innan är det torrt. Denna gång har jag dock rikligt med vita flytningar så det är nytt :) är äl+6 nu 

Villblimamma98 skrev 2023-09-17 10:24:33 följande:

Hur brukar era flytningar vara precis innan mens?

• Syskonförsök

Jag har provat en massa olika vitaminer men kan inte direkt säga någon dunderkur! D vitamin, folsyra, omega 3, och vitamin c ska hjälpa enligt vissa forskare och en video jag nyss såg. 

ställning tror jag inte spelar roll men sex varannan eller var tredje säger forskare ska vara optimalt för spermierna. :) sen är det dock alltid bra att ändå sexa dagen innan och dagen för ägglossning ;) enligt forskning ska dagen innan ge bäst resultat. 

Vinter01 skrev 2023-09-17 19:48:03 följande:

hej!
    hoppar in här efter att ha läst tråden nu i några dagar Glad.
    jag vet inte hur man kopierar tidigare inlägg men för mig är det tredje barnet och fjärde försöket. 

mitt första barn blev till på första försöket och mitt andra barn på åttonde försöket plus ett missfall.

jag är nyfiken vad ni andra gör för att öka chanserna? Just nu gör jag inget förutom ha koll när det är ÄL. Ska man ta några vitaminer? En speciell ställning som är bäst kanske?

är det något jag bör göra för att öka chansen? 
    ska man ha sex varje dag under ÄL eller varannan? Min sambo tror att man ska ha sex flera gånger om dagen men kan det stämma??

• Syskonförsök

Åh grattis ❤️❤️❤️ 

cutepenguin skrev 2023-09-19 14:04:12 följande:

ÄL+10 idag och trots mitt mående i helgen åkte jag iväg på konferens med jobbet. Ångrar det då jag precis fick prata med min chef och säga att jag mår dåligt (sa såklart inte symtomen till henne men är yr, halvt illamående och väldigt väldigt trött). Kom upp på rummet och kunde INTE låta bli att ta ett test.. och jag är gravid?! 😭 Är så glad. Hade ett MA i slutet av juni och detta var försök 3. Nu hoppas jag det går bra hela vägen denna gång!!

• Syskonförsök

Försök 16 medräknat ett missfall och äl+9 idag fick jag detta. Så glad så jag gråter ❤️❤️❤️

• Syskonförsök

Tack alla❤️❤️❤️ så glad: har hängt med er så länge och hejar på er alla fortsättningsvis. ❤️

• Syskonförsök

De där resten vågar jag aldrig lita på men ser absolut ett streck så hoppas de är ett plus 😍

Anonym (Trean) skrev 2023-09-20 12:24:48 följande:
    Vad tror ni om detta? 6dagar kvar till bim och jag är såklart alderles för ivrig med testningen
  • Syskonförsök

Åh tack bär❤️

denna gången känns det redan som det går vägen. Har känningar redan och sjukaste strecket nu på kvällen em äl+9 ändå 😭❤️ så snabbt ökade det inte senast när det blev missfall

Bär skrev 2023-09-20 18:17:46 följande:
    Återvänder till denna tråd enbart för att säga GRATTIS!! Så glad för din skull!!
  • Syskonförsök

Åh tack barabara❤️❤️❤️ jag hejar på och håller alla tummar för dig framåt ❤️❤️❤️

Barbrastreisand skrev 2023-09-20 19:58:57 följande:
    Gick in av en slump nu då jag redan passerat bmi och fått mens. Så glad av att se detta! Stort grattis!❤️❤️🌸
  • Syskonförsök

Tack❤️❤️

Bär skrev 2023-09-20 22:10:21 följande:
    Men så fint streck och så tidigt också!! 
    Låter positivt att du känner så, jag tror det går vägen denna gång för dig ❤️
  • Syskonförsök

Grattis! Välkommen till bf juni 2024 tråden om du vill följas 🥰🥰 

Anonym (Anonym(Daisy)) skrev 2023-09-21 22:39:43 följande:

Har plussat.. är helt i chock!! Provat typ 3 olika test för att vara säker och alla var tydligt positiva, även den digitala! Det här kommer efter 6 långa månader sedan  mitt missfall.. Hoppas hoppas hoppas den här vill stanna nu <3

Grattis till er som också plussat och jag har håller tummarna för er andra att det händer snart! 

• Syskonförsök

Alla är välkomna till juni tråden❤️ hoppas vi blir fler som plussar nu och anländer ❤️❤️❤️ håller tummarna för alla er som är kvar! Och annars för er andra i oktober ❤️

Svar på tråden BIM September 2023