Inlägg från: Cinapuffen |Visa alla inlägg
  • Cinapuffen

BIM September 2023

Jag hoppar med här! Fick en liten sladdis i december förra året och ska nu försöka med ett syskon. Blir första försöket efter spiraluttag. 😊

4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF

• Cinapuffen
    Lele88 skrev 2023-08-12 19:24:41 följande:

Bär: Tack för att du delade med dig, och beklagar även ditt missfall. 😔 Hoppas att min kropp också vill ställa om så snabbt och att det snart är vår tur att få ett plus som vill stanna kvar 🙏🏻

Ni som använder äl-stickor, testar ni en eller flera gånger om dagen?😊

Jag testar en gång om dagen till en början. Kollar även temp och andra tecken på ägglossning. Skulle jag misstänka att ÄL är på gång så kanske jag testar två ggr per dag. 😊
  • Cinapuffen
    Horisonten skrev 2023-08-16 23:32:22 följande:

Här är mensen och slut nu. Hade ganska intensiv och mycket men bara 4 dagar istället För 5 skönt ändå. när den väl kommer vill man ju att den försvinner snabbt så man kan börja försöka igen haha. 

detta blir ju vårat andra försök men denna gången har vi de lite lugnare runt oss vilket är skönt och vi kommer inte köra med äl test denna gången. Utan vi kommer köra på sex minst varannan dag och vill vi mer kör vi mer. De är planen. Och jag tänker verkligen verkligen försöka att inte testa förens tidigast 6 september men helst 7-8. Har bim 9. 

vad har ni andra för planer??

Här inväntar jag ÄL som förmodligen blir nu i helgen. Har börjat testa med stickor och strecken blir starkare men är inte positivt än. Vi har alltid haft sex nästan dagligen, ibland flera ggr/dag. Så vi behöver egentligen inte passa in ÄL. Men jag gillar att ha koll. 😂
  • Cinapuffen

Ändrar mitt datum då jag fick senare ägglossning. 

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket

5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    20/9 Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
  • Cinapuffen
    Sanlin90 skrev 2023-08-23 16:06:03 följande:

Kan inte skriva något speciefikt datum då jag sällan/aldrig har äl och bäldigt oregelbundna blödningar, hade en 3dje augusti sen kom det en igen infredags och nu har jag jättekönningar att äl kanske är på g (eller en ny blödning?) men har massor äggviteflytningar samt ganska rejäl molvärk i båda äggstockarna så tänk om två ägg släpper och det skulle bli tvillingar haha! 

Jag va eventuellt gravid med tvillingar med dottern för i v 11 började jag störtblöda floder och va inne på ul på gynakuten och dom hittade ingen orsak till blödningen utan det va ett kanske på att det va tvillingar och den ena inte fanns kvar, min farmor har tvåäggstvillingar så man vet ju aldrig, tror min pappa kan förs vidare den genen?
    Äter inositol :)

Då finns ju chansen att du får tvillingar. 😊 Min mormor och hennes syster var enäggstvillingar. Så jag skulle kunna få tvillingar oxå. Jag har 3 barn sedan innan och är 41år nu, så jag hoppar helst över tvillingar. 😅 Men blir det så, så blir det, och då blir jag glad oavsett. 😊
  • Cinapuffen

Jag fick positivt på ÄL-testet igår och hade då oxå äl-värk. Vi har legat i stort sett varje dag. 😅 Men det gör vi alltid, så det är inget speciellt för bebisverkstaden. 

• Cinapuffen
    Bär skrev 2023-08-27 08:33:00 följande:

Jag har haft sådana fruktansvärda ÄL-smärtor (åtminstone vad jag tror att det är) sedan igår. ÄL borde ha skett kring 24 (+- 1 dag) om jag jämför med tidigare månader och igår hade jag så ont. Jag har alltid ont vid ÄL numera, men igår var värst. Det ilade till och från hela kvällen, särskilt på höger sida och just ilningar har jag inte känt tidigare. Känner mig typ öm idag.
    Någon som haft liknande? 🤔 

Så hade jag med. Var öm i ca 2 dagar, typ som mensvärk. 😮?💨
  • Cinapuffen
    Anonym (Hoppas) skrev 2023-08-29 06:23:42 följande:

Tog ett nytt test nu. Tycker inte att det ser starkare ut än igår, men jag ser ett streck nu också. Jag hoppas verkligen inte att det är en kemisk graviditet den här gången också, jag hade det förra månaden och då blev testen bara jättesvaga och sedan negativa.

äl+12 idag så det är fortfarande tidigt. Ser ni någon stegring från igår? var era test starkare än såhär på äl+12? //

Jag ser en stegring. 😊 Håller tummarna att allt går bra! ❤️
  • Cinapuffen
    Lele88 skrev 2023-08-29 06:42:56 följande:
    Det gick inte att hålla sig till helgen.. anade en skugga även idag, så chansade med ett digitalt🥺 Bim- 3 eller 4 idag. (Äl+11 eller 10)
    Nu hoppas man ju bara såå på att detta vill hålla i sig denna gången 🙏🏻
    Grattis! 😊 Håller tummarna för dig med! ❤️
  • Cinapuffen
    Anonym (Hoppas) skrev 2023-08-31 06:32:54 följande:

Den här stegringen ser inte så lovande ut, eller vad tror ni? Översta testet är äl+11, understa är äl+14 (idag).

det känns som att det kommer bli en kemisk graviditet precis som förra månaden. 😔

Så såg min ökning ut när jag var gravid sist. 😊 Det ökar inte så mycket på ett dygn. Men jag tycker det ser bra ut. 
  • Cinapuffen
    Barbrastreisand skrev 2023-09-02 11:40:47 följande:

Äl+1 idag. Mannen kom hem igår så vi hann få till sex en gång. Blir idag också för att säkerställa, sen är det bara att hålla tummarna. 

MEN vad knasig jag blir i magen runt äl! Det bubblar och jag behöver gå ofta på toa för nummer 2. Någon mer som har så?!

Jag blir "dålig" i magen vid äl. 😅 Ingen aning om varför dock. 
  • Cinapuffen

Jahopp, här kom mensen igår kväll. Så jag hoppar över till oktober. Lycka till allihopa! 😊

Svar på tråden BIM September 2023