Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

BIM September 2023

Anonym (TarraL) skrev 2023-08-14 21:06:42 följande:

Har precis haft min första mens efter MF/MA. 

Vanligtvis brukar min cykel se ut som följande: mens 5 dagar, ÄL CD 12-13, total cykellängd 25-26 dagar.

Nu varade mensen bara i 3 dagar, dock mer intensiv än vad den brukar vara, både i smärta och mängd. Är rädd för att missa ÄL eftersom den borde komma tidigare iom att mensen var så kort. Tempar varje morgon nu men har inte gjort det sen maj månad så vet inte hur säker algoritmen är.

Någon med erfarenhet och hur var det för er?

När jag fick missfall förändrades inte ÄL, även om jag blödde tre dagar längre än en normal mens (första mensen efter missfallet). Utan ÄL kom runt samma dag den normalt brukade efter mens.

• Anonym (Anonym)
    Riode skrev 2023-08-18 09:54:55 följande:

Jag har redan gett upp försöket den här månaden, brukar alltid få massor av fertilt sekret men det har lyst med sin frånvaro nu när jag tagit lite inositol "bara för att" (har alltså inga symtom av PCOS eller oregelbunden mens) och läser nu att det tydligen sänker LH-nivån också?! Det var ju inge bra när jag vill ha ägglossning.. 🙃
    Så dumt av mig, ska strunta i alla "det här kan stärka cykeln" råd och bara köra på framöver. Hoppas ni alla får pluss den här månaden och att vi inte syns i fler trådar framöver! 😜😂

Att ta inostisol kan som sagt förstöra en fungerande menscykel. Det ska egentligen bara tas om du har väldigt oregelbunden cykel och sällan får ÄL.

Hoppas du har ÄL trots att du inte får utslag på test eller rätt sekret! ❤️ 

• Anonym (Anonym)

Hur gör ni andra när det inte tar sig? Jag är så extremt ledsen och det enda jag tänker på just nu är att bli gravid.. Är verkligen stressad över det. Behöver nog egentligen mest skriva av mig, tycker detta är så jobbigt.

• Anonym (Anonym)
    Horisonten skrev 2023-08-27 19:05:09 följande:

Jag är så fundersam. Fått idag att drar och gör lite ont vid underlivet. Hugg i vänster sida om ryggen förut och molande värkt lätt och stickningar i brösten. Trodde jag haft äl. Tycker jag har haft mycket flytningar men inte de där trådarna. Men varit extremt stressad och orolig senaste veckan. Kan de påverka ägglossningen?? Är på dag 16 i cykeln idag. Känns sent och ha äl utifrån att mina 2 senaste cyklar har varit på 25 och 27 dagar. 

någon som har erfarenhet?? 

Min senaste mens var 28 dagar och jag hade ÄL på dag 17 i cykeln. Tror stress kan påverka, men det brukar vara mer långvarig stress på kroppen som gör att mensen blir förskjuten och inte bara någon enstaka vecka. Men det kan förstås skilja 🥰 

• Anonym (Anonym)
    Horisonten skrev 2023-09-02 09:58:33 följande:

Hur mycket påverkar stress och oro chanserna för att bli gravid??  Har extremt mycket stress ångest och oro just nu i livet. Och känner mig inte gravid och tror absolut inte att jag är de vilket gör mig så sjukt ledsen. Men är de ens någon idé och testa nästa vecka eller bör jag bara spara testen jag har? Har bim runt torsdag fredag skulle jag säga. Appen säger lördag. Hur hade ni tänkt gjort ?? 

Det kan ju påverka på så sätt att mensen blir förskjuten/uteblir. Du kan ju alltid vänta tills mensen uteblir och i så fall testa då? Så slipper du använda testen om du vill spara dom. 😊 

• Anonym (Anonym)
    Horisonten skrev 2023-09-02 11:10:29 följande:
    Har ju fått mensen som jag skall typ om inte en dag tidigare senaste 2 gångerna. Tog ju ut spiralen i juni så detta blir min 3 riktiga mens sen spiralen togs ut. Så än har inte mensen blivit påverkad men ännu mer stressad nu än tidigare månader så får la se. Spara och spara. Kan köpa nya så sätt men har inte många kvar. Köpte många i början när vi försökte för visste ju inte hur mensen skulle hamna. Men skulle du Ta in bim någon dag eller vid bim om du var inte min sits? Om vi tänker att de inte handlar om att spara test

Ja skulle nog i så fall ta ett test på BIM-dagen 👍🏼 Håller tummarna för er! 

• Anonym (Anonym)

När ni får positivt på ett ägglossningstest, räknar ni då att ÄL är den dagen eller dagen efter? Är förvirrad 😂

• Anonym (Anonym)

Hade ägglossning i slutet av förra veckan, fick positivt ÄL-test och tydliga flytningar som påvisar ÄL. Tempar inte. Nu är jag dock orolig att det aldrig blev någon ägglossning? Brukar alltid få otroligt ömma bröst från ÄL till några dagar efter. Nu har jag bara lite ömma bröstvårtor.. Är det ett tecken på att ägglossning uteblivit? Vet ju att det finns de som inte får ömma bröst alls vid ÄL och ändå har ägglossning så kanske bara överanalyserar. 😂

Svar på tråden BIM September 2023