• AliciaNN

BIM September 2023

Nu är jag här också, fick mens idag så nytt försök i september.

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket? 

4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket

7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    20/9 Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
  • AliciaNN

här är en till som känner avundsjuka och svårt att glädjas åt andra. Det är nog väldigt vanligt också enligt vad jag kan läsa bara här i tråden. jag tycker det är jobbigast när dom som är yngre blir gravida, känner mig som att jag passerat bäst före-datum och bara är gammal och får stå mitt kast att jag inte försökte tidigare? också jobbigt när vissa bara råkar bli gravida hej och hå vad allt är lätt och bra.
    men brukar inte skylla på min kropp, det är mycket slump i det här också förstår jag ju, så jag blir mer arg på ödet och inte på min kropp. Jag försöker ju, kan inte göra mer än så. Bara hoppas att det blir vår tur snart!

• AliciaNN

Har BIM på tisdag/onsdag enligt tidigare cykler men har haft svårt att få positivt på ÄL-tester så har äntligen bestämt mig för att börja tempa för att bekräfta ägglossningen. Är rädd att vi missat de mest fertila dagarna när ÄL-testerna aldrig blir riktigt starka, har provat testa både morgon, eftermiddag och kväll och kan få något starkare test ibland och sen går det ner igen dagarna efter och då antar jag att ÄL var däromkring. Men denna cykel fick jag molvärk och främst på höger sida ett par dagar efter ÄL och tänkte att ägget kanske lossnade nu?? Men sen läser jag att man kan få få molvärk både innan, under och efter ägglossningen så man blir ju inte riktigt klok på detta 😂 Jag får förstås se på BIM vad som händer men känner mig bara så negativ just nu och tror knappast det tagit sig den här gången heller?

Tänkte höra om ni som tempat har något tips till en ny på tempning? Jag har köpt en med två decimaler som kan användas oralt eller vaginalt. Vet att jag ska testa direkt på morgonen innan jag kliver upp och runt samma tid varje dag, men något annat att tänka på? Fördelar eller nackdelar att testa oralt eller vaginalt? Tänkte börja så fort jag får hem den 😀

• AliciaNN
    fs456 skrev 2023-09-15 23:28:23 följande:
    Jag får nästan bara positivt ÄL med digitala tester. Tror jag överanslyserar de andra :)

om du använder tempning Med fertility friend eller Natural Cycles så finns bra info där hur man gör. Jag gillar lite ?Biohacking? och därmed fertility F där man kan hålla koll på en massa saker utöver ÄL.
     Tack för tips! Ja, jag vill också ha koll på lite mer symptom så jag lär mig kroppen, ska kolla upp!
Svar på tråden BIM September 2023