Inlägg från: Macbookpro |Visa alla inlägg
  • Macbookpro

BIM September 2023

Hoppar in och hoppas på september!! 

ÄL om 3 dagar enligt appen. Kör på sex varje dag denna vecka :) 

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket

1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf) 3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket

3/9 rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket? 
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket

7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    20/9 Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
  • Macbookpro
    Horisonten skrev 2023-08-21 14:54:52 följande:

Hej på er! 

tagit liten paus för att inte bli för stressad och då de är mycket annan stress runt omkring oss just nu med kommande flytt. Men närmaste dagarna nu har jag äl. Tar ju inte äl tester denna månaden och kör på helst sex varannan var 3 dag under hela cykeln. Lite sådär senaste då vi varit så trötta. Men på cykel dag 10 idag och myste på dag 5 och 9 hittills så får la se. Har inga stora förhoppningar på graviditet denna gången. Så mycket annat i huvudet även om önskan är där. Så gett upp på förhand. 

Men hur går de för alla er andra??

Vi försöker som sagt denna månad med. kör varje dag nu en vecka - enligt appen bör jag ha ägglossning nu i veckan. 

Har fått en ny hemsk känsla av avundsjuka. Är så avundsjuk på mina gravida vänner Att jag sprängs. Känner mig som en så dålig kompis men antar att det är rätt naturligt. Fy för avundsjuka i alla fall. något tips nån?
  • Macbookpro
    Horisonten skrev 2023-08-25 08:56:46 följande:

Nu denna veckan har jag eller har haft äl. Jag har ju inte testat med äl test denna gången. I början av veckan upplevde jag de som jag hade mycket mer flyttningar och att de blev liksom mer ?blöt? i trosorna. Förlåt för info. Men upplevde inte de där trådarna. Måste man ha de för att de skall vara äl? För var liksom mer flytningar och halt. Men sen igår mindre. Appen säger äl imorgon. Men jag har heller inte kollat allt för noga då jag haft lite annat i huvudet denna veckan. Och hade från början infa stora förhoppningar denna månaden. Utan vi har myst när vi känt och orkat. Är väldigt trötta men jag väntar nog mest in mensen denna gången. Kommer ta ett test 7-8 då är de 1-2 dagar innan bim. 

vi har bara lyckats ha mys på dag 5,9,10 och 12 denna cykeln också så. Hoppas på ikväll och helgen men mer för jag vill mysa och inte bebis även om de är plus. Men känns som de kommer ta tid för oss att bli gravida. 

hur känns de för er andra?

Har eller har haft ÄL nu. Har precis som förra 2 cyklarna satsat stenhårt och vi har haft sex alla dagar som appen lagt ut som fertila dagar. Sista dagen idag enl appen. 

Tog ett positivt ÄL test i onsdags kväll. 

Snart kommer väntan...

• Macbookpro

Bim -3 idag och har testat negativt med ett testa tidigt :( så blev inget gång heller. kände det på mig hela tiden så är ändå ok

• Macbookpro

Även jag verkar hinna med en till bim i september :) Let's GO! 

Ska få mens imorgon egentligen men har tagit två negativa testa tidigt så får nog kalla denna gång för körd. In på septemberlistan - igen

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9 - oväntadedrömmen, 2a barnet, 12e försöket
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 - vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 - rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket

7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 -Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket

8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    10/9 - sanlin90- 2a barnet, fördökr 2,5 år. 
    13/9 - Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 - Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9 - Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 - Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    16/9 - Ekis, 4:e barnet, 2 försöket
    17/9 - Barbrastreisand, 2a barnet, 12+ försöket
    20/9 - Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 - AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 - syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 - curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    22/9 - Malmötjej, 1a barnet, 8e försöket (2a efter MF)

24/9 - 1986, 3:e barnet, 2:a försöket
    26-27/9 - EFW, 4:e barnet 3:e försöket
    30/9  
    MacBookPro, 1a barnet, 5e försöket

• Macbookpro

Hmm okej tjejer, nu är det så att jag ska få mens idag men den har inte kommit än. Kan såklart vara sen. 

har ju tidigare testat med ett testa tidigt på bim -3 med ett testa tidigt men insåg precis att det var på äl +9. Blir lite pirrig igen, kan det vara så att hoppet fortfarande lever? 

har jag inte fått men under arbetsdagen så ska jag testa ikväll. 

• Macbookpro
    Alvedon83 skrev 2023-09-06 07:41:04 följande:
    Vet du när du hade äl? 
    Japp 

Positivt ÄL test 23e aug. 

i alla fall de senaste 6 månaderna har jag haft 12 dagar mellan ÄL och mens. Innan dess har testade jag inte. 
  • Macbookpro
    Alvedon83 skrev 2023-09-06 09:00:06 följande:
    Äl-test visar ju på hormonet som ökar vid ägglossning sen behöver ju inte ägglossningen ske ändå. Äl kanske kom senare ändå?
    Vi får väl se vad som händer här I dagarna... så jobbigt att inte få mens :(. Brukar aldrig vara sen
  • Macbookpro
    EJT skrev 2023-09-06 20:20:55 följande:

Urk, nu fick jag massa ångest!

Jag onanerade nu under kvällen och efter orgasm fick jag ont i magen. Ungefär som mensvärk. Jag brukar aldrig få det, men har fått det en gång förut och det är när jag var gravid med dottern. Då onanerade jag, men senare, omkring vecka 6. Då fick jag även en liten blödning efter orgasmen.

Nu är jag ju bara på ÄL+9 så jag tänkte att nä, det här var väl bara en slump att jag fick ont i magen efter orgasm nu. Men så gick jag på toa nu och ut har det kommit en blodblandade flytning 😔 Nu känns det som att jag typ orsakat ett litet missfall eller nåt? Fattar ingenting. Eller så satte orgasmen igång mens som ändå är på väg (ska komma här idag eller imorgon), men har inte haft några andra typiska tecken på mens som mensvärk, bäckensmärta osv. 

Någon med erfarenhet av ont i livmodern efter orgasm eller blödning efter orgasm? Både under graviditet eller inte? 

Man tolkar verkligen in allt i detta läge...

Kan omöjligt tänka mig att de hänger ihop utan tänker att man, precis som du säger, är extremt uppmärksam I detta läge och känner ?lite extra?.

• Macbookpro

Här har mensen inte kommit idag bim+1. Köpte ett testa Tidigt test som gav negativt nu på kvällen. Mensen räknas väl inte som sen om den inte är mer än 5 dagar sen eller nått? 

• Macbookpro

Bim + 2 , fortfarande ingen mens och inget plusDemon

Ska man ge upp testerna nu i Några dagar? känns bara som slöseri på test.

• Macbookpro
    Sanlin90 skrev 2023-09-07 07:55:57 följande:

Fick precis pyttelite, verkligen minimaliskt mycket brunt i en flytning på pappret när jag va på toa men tempen är fortsatt hög så borde ju egentligen inte vara mens än. 

Hoppas!
Svar på tråden BIM September 2023