• Anonym (.)

    Jag blir alltid offer för besserwiser och arroganta typer

    Det kanske låter som om jag är känslig för kritik. Men problemet är att dessa människor som gillar att vara översittare, beter sig illa mot mig inför folk och jag märker att dessa vill bara upphäva sig själv som den ''smarte''. Men vid ensamt träff med personen så kan det gå bättre.

    Ett exempel är min egna storebror som alltid kritiserar mig relativt hårt inför människor, framförallt om det skulle vara tjejer runt omkring. Så det är egentligen inte så att jag gör ''fel'' i sig, utan han finner fel och helt enkelt kritiserar och förnedrar mig. Det verkar ''oskyldigt'', men jag vet att han är passiv aggressiv och bara gör det för att ses som ''klok''.

    Det sker egentligen titt som tätt överallt i princip. För inte så länge sedan, så gjorde även en bartender emot mig och förnedrade mig inför tjejkompisar. För att inte outa mig, så vill jag inte ge ett detaljerat svar.

    Det kan ske överallt helt enkelt.  Även en ''kompis'', som jag egentligen inte ser som kompis längre och funderat över dagen att skriva kritisk meddelande till honom, men låtit bli. Han har väldigt länge fått mig att ses så dum ut inför folk.

    Tyvärr, upplever jag att jag blir en måltavla för människor som är osäkra och vill lyfta upp sig själv. Jag upplever att jag vill sätta ner foten, men känner inte till konsten hur jag skall tacklas tillbaka, utan att ses som den aggressive eller den ''känslige''.

Svar på tråden Jag blir alltid offer för besserwiser och arroganta typer