• Emasal

Förlänga föräldraledighet?

Hej! 
    Jag är föräldraledig från min fasta anställning och har sökt ett vikariat för att ev testa på något nytt. Min anställning är på deltid och det är ingen vikarie som arbetar för mig.
    Jag har även haft fl i mer än ett år nu.

Vikariatet jag sökte är från nov 2023 till dec 2024.
    Om jag får vikariatet så undrar jag om jag kan förlänga föräldraledigheten till dec 2024? Om chefen säger ok?
    Arbetet betalar inte ut någon ersättning för mig. Sedan när det kommer till barnomsorgen så kan jag visa upp vikariatets anställningsavtal istället för min föräldraledighet. Fungerar detta? 

Jag vill göra något nytt efter min fl men vill inte säga upp mig för ett vik. Vikariatet kan leda till ev någonting mer och då kan jag självklart säga upp mig i efterhand. 
    Kom gärna med feedback. Tack. 
  • Svar på tråden Förlänga föräldraledighet?
  • idape

Då får du nog ta tjänstledigt från jobbet om de går med på det för att testa ett nytt jobb.

• Mortiscia80

Nej, du kan inte vara föräldraledig och jobba samtidigt. Du får söka tjänstledigt och hoppas att AG godkänner detta.

• Emasal
    Mortiscia80 skrev 2023-08-09 21:10:49 följande:

Nej, du kan inte vara föräldraledig och jobba samtidigt. Du får söka tjänstledigt och hoppas att AG godkänner detta.

Ja, det borde gå bra med tanke på att jag inte har någon vikarie. 
Svar på tråden Förlänga föräldraledighet?