Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Invandrarbarnen är elaka och hotfulla mot min son för att han är svensk. Hur ska vi agera? Sluta gå dit?

Anonym (Blä) skrev 2023-08-08 22:41:26 följande:

Det är såklart en sorglig historia.

den låter extremt vinklad och troligen har du en agenda. så frön av hat. Jag köper det inte alls.

Jag som är mulatt skulle aldrig gå med mina barn till en lekplats som är otrygg. Oavsett om dina invandrarbarn eller renodlade vita/blonda/blåögda svenskar är på plats. Då jag är mitt emellan så vet jag att det är skit i båda lägren. 

Din son blir gång på gång utsatt, vill du påstå? Vad fan håller du då på med? Ta inte dit han! Det är en typ av misshandel från dig som förälder. Ja, det är hemskt att det är otryggt på vissa platser men är det för politik/stolthet/bilndheten skull du utsätter din son för detta?

Detta låter jätteskumt bara. Den här tråden är bara för att uppvigla hat mot invandrare. hoppas folk ser det.

Tydligen så är invandse barn elaka mot svenska barn, och det kan TS intyga, vilken smörja.

Din lösning är att alla normala som kan bete sig ska backa från alla platser där det finns människor som inte kan bete sig och behandlar folk illa...
    Inser du konsekvenserna av det?

Följande är inte en uppmaning till TS, men jag backar inte för varken min eller din rätt att leva i fred och trygghet, utan det är den som står för motsatsen som ska backa. På så vis kan vi upprätthålla ett tryggt och stabilt samhälle.
  • Tom Araya

Som vanligt kloka inlägg från "flygrl" och "fultextad användarhandbok".

• Tom Araya
    flygrl skrev 2023-08-20 22:00:53 följande:

Håller helt med dig i ditt svar till Anonym (Blä) men precis som Anonym (Tvillingmorsan) skriver kan man faktiskt bestämt tycka man inte ska backa undan för aggressiva/hotfulla människor men ändå ibland tvingas inse att man måste backa i en viss situation. För att det kan bli för farligt tex. om man är ensam mot många och/eller för man har ansvar för ett barns trygghet och trivsel. Barnet måste ju ha rätten få leka i en trivsam och trygg omgivning.

Javisst.

Vi har alla ansvar att inte lämna utrymme för de som förstör, beter sig och behandlar andra illa. Vi som är normala, kan bete oss och respekterar varandra är de som ska äga utrymmet.

Men man kan inte begära annat än att var och en tar det ansvaret inom rimliga gränser utifrån sin situation och det var därför jag påpekade att det inte var en uppmaning till TS, utan hon gör rätt i att i första hand se till sitt barns trygghet. I det läget får man lämna över till andra att ta hand om problemet, exempelvis myndigheter som ansvarar för att upprätthålla lag och ordning.
  • Tom Araya
    Anonym (Jag) skrev 2023-08-20 16:42:50 följande:

Är det bara att acceptera att det är så i det nya Sverige?Muslimerna vill gärna ta landet .Kanske flytta.

Detta har inget att göra med muslimer eller Islam.
    När och där jag växte upp var det få invandrade och de flesta invandrade var finnar. Ändå fanns det grupper eller gäng som betedde sig precis så som TS beskriver av sin upplevelse. Enligt min upplevelse var det både svenskar, finnar och invandrade av annat ursprung som betedde sig så, men de var få.
Svar på tråden Invandrarbarnen är elaka och hotfulla mot min son för att han är svensk. Hur ska vi agera? Sluta gå dit?