Invandrarbarnen är elaka och hotfulla mot min son för att han är svensk. Hur ska vi agera? Sluta gå dit?
Så missanpassat att hålla på så, att det utspelar sig i Sverige är väl inte jätteförvånande. Ni verkar försöka köra med en taktik där man kan relativisera bort problemen. Jag förstår mycket väl att man inte kan offra sonen för ett projekt som man själv inte kan ro i hamn, alltså att få de andra missanpassade att förstå. Däremot måste man ju sätta hårt mot hårt. Jag tror inte att de riktigt förstår något annat språk. Det handlar inte om respekt tyvärr, utan snarare om vem som besitter mest våldskapital, lite så. Riktigt tråkigt.
När jag var riktigt liten talade jag inte så mycket av landets majoritetsspråk, jag lekte ändå med andra som i sin tur inte talade mitt språk. Har aldrig upplevt tråkningar för det och heller aldrig tråkat andra på grund av det. Uppenbarligen kan två helt skilda språk leva fredligt sida vid sida. Det kan säkert gå att sträcka sig till att även helt skilda kulturer kan leva fredligt sida vid sida, men hur skilda och hur fredligt i vilka mängder kan jag inte svara på.
Sätt hårt mot hårt. De som växer upp i sådana miljöer måste antingen lära sig det eller så kommer de få svälja oförrätter och på sikt kan det få våldsamma konsekvenser också, ingen vill bli hunsad och nergjord hur mycket som helst.