• Anonym (Flytta)

Lämna otrogen sambo? Behöver snabbt svar

Min sambo och jag har varit tillsammans sedan jag var 15. Idag är jag 33 år. Han vill hellre se på porr än att ha sex med mig. Han skriver även med olika tjejer på internet där han byggt upp ett helt "altarego" som han kallar det. Vi har inte haft sex på över 6 år eftersom att han får sina behov tillgodosedda på detta viset. En gång flyttade jag ut men kom tillbaka då han lovade att ändra sig. Under den tiden åkte han iväg och hade sex med en prostituerad. Han är bra i övrigt. 

Vi har inga barn men jag vill ha det. 

Idag fick jag erbjudande om en lägenhet. Nu tvekar jag på om det verkligen är rätt att lämna honom? Vi har varit tillsammans så länge och allt funkar 9/10 förutom att vi inte har sex och de jag beskrev här över. Han säger det är mitt fel att vi inte har sex eftersom att jag "tjatar". Jag vet inte om jag skulle kallat det tjat dem första åren. Då försökte jag få till det kanske 2-3 ggr I veckan men fick alltid nobben. Nu på senare tid har börjat tjata eftersom att jag börjar få panik efter barn. 

Vad hade ni gjort? Tagit lägenheten och lämnat eller stannat och försökt mer?

• Svar på tråden Lämna otrogen sambo? Behöver snabbt svar
  • Anonym (Flytta)
    molly50 skrev 2023-08-07 11:36:03 följande:
    Absolut!  Och jag håller med om att TS borde ha lämnat för längesen.
    Men TS lär inte komma någonvart med att tjata.
    Jag vet att jag inte borde tjata. Men jag har börjar få panik nu när jag är 33. Jag har även haft perioder då jag inte nämnt sex på över 3 månader. Men då påstod han att det var för kort tid. 
  • molly50
    Anonym (Flytta) skrev 2023-08-07 11:38:22 följande:
    Jag vet att jag inte borde tjata. Men jag har börjar få panik nu när jag är 33. Jag har även haft perioder då jag inte nämnt sex på över 3 månader. Men då påstod han att det var för kort tid. 
    Jag förstår att du har panik. Jag fick själv mitt första barn när jag var 34,nästan 35.
    Men jag tycker du ska fundera på om du verkligen vill ha barn med någon som inte respekterar dig mer än att han är otrogen och köper sex.
    Är det så du vill att ett barn ska växa upp,med en pappa med den kvinnosynen?
    Och vill du verkligen tvingas ha med honom att göra för minst 18 år framåt i tiden?
  • Anonym (Hin håle)

Snabbt svar, flytta. 
    Tveksamt om han ändrar sig. 

• Studentpappa

De flesta hade flyttat ihop samma sekund de fick veta att partnern köpt sex..

Du är nog hjärntvättad och ser det som normalt kanske? Flytta så snart du kan är det enkla svaret!

Ride it like you stole it
  • Hjelm

Att du överhuvudtaget har något att tveka på här visar hur gravt manipulerad du måste vara av den här mannen. Ni blev ihop när du fortfarande var ett barn och du har inte lyckats bli vuxen på egen hand eller förstå vad som är normala krav att ställa på en relation.
    Tacka din lyckliga stjärna för att ni inte har barn ihop och dra så fort du kan.

• Anonym (Alexandra)

Herregud, sluta slösa tid på en sån looser. Du är fortfarande ung. Du har gott om tid att hitta en vettig person som du faktiskt bör skaffa barn med. Stanna inte med din sambo bara för att ni har varit tillsammans länge.

• Anonym (Sandra)

Alltså nej, bara lämna.
    Han kommer inte ändra sig, du kan knappast ha tjatat varje dag i sex år? Någon gång under tiden borde han ju fått lust att ha sex tycker jag.

Om ni inte haft sex på så länge UTAN barn, hur tror du då att det blir med barn? 

Vill du verkligen vara  med någon som köper sex för övrigt? 

• Anonym (Samma)

Tveksamt detta. Luktar troll. 

• Avenia

Hur låg är ribban för snubbar egentligen? 

Lämna honom. "Han är bra i övrigt"? Det var Hitler också.

Svar på tråden Lämna otrogen sambo? Behöver snabbt svar