Inlägg från: Anonym (Abc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abc)

Lämna otrogen sambo? Behöver snabbt svar

Anonym (Flytta) skrev 2023-08-07 13:47:00 följande:

Tack alla!

Hur kan ni vara så säkra? Jag känner mig jätte osäker!
    Men ni verkar vara överens allihopa. 

Du är osäker att ni blev tillsammans när du var 15 så du har aldrig upplevt något annat.

Vi är säkra för att vi har helt annorlunda relationer än den du beskriver så för oss känns det heöt otänkbart att leva som du gör.

Om han inte velat ha ban de semaste 10 åren (eller hur länge du velat ha det) så finns det ju absolut ingenting som säger att han kommer vilja ha det innan din fertilitet är över heller.
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Flytta) skrev 2023-08-08 21:19:41 följande:

Vi kan ej få barn på naturlig väg utan kommer behöva IVF i det fallet. (Det är inte pga mig, utan han). Vilket han säger vi kan göra. 

Han säger jag inte har någon rätt att trycka nåt om när han gick till prostituerad eftersom att jag hade flyttat ut då och vi ej var tillsammans. 

Mitt problem är mest att han använder porr istället för mig och säger att han kollat på så mkt porr att han helt enkelt inte kan tända på mig längre. Han har ej sagt dem orden men de är det han menar. Samtidigt som han hävdar att jag tjatar om sex och därför vill han inte längre. 

Jag tänker hela tiden att jag kanske kan rädda det och att jag kanske borde lyssna mer på han och sluta tjata tex. Sluta ta upp gammalt om när han åkte till en annan tjej under tiden han försökte göra mig gravid för år sen (innan vi visste de var fel på han) och liknande. 

Jag hör hur det låter när jag skriver allt det här, men tänk om jag inte hittar någon bättre? Tänk om jag gör fel? Tänk om ingen vill ha mig? Ska jag kasta så här många år? Och så får jag återigen tankar om att jag kan rädda det

Bara du hittar någon så är det en överväldigande chans att den är bättre.

Men framförallt så är det väl bättre att vara ensam än med någon som behandlar en illa?
Svar på tråden Lämna otrogen sambo? Behöver snabbt svar