Pineapplesue skrev 2023-08-05 00:24:08 följande:
Grejen är att jag förstår vad ni menar med att det bara är att hon träffar kusinen, problemet som är är att hon redan är mycket mindre prioriterad hos sin farmor. Som t.ex. så var vi på semester för nån dag sen och då ringde farmor till dottern och dottern tänkte då att farmor ville veta om hennes semester och hur hon hade de, istället så är det enda farmor säger är -har du sett bilden på mig och bebisen. Hon sa liksom inget annat!
min dotter ville träffa kusinen till en början men då alla tjatar varenda dag om bebisen så har hon liksom ändrat sig?
Då är det farmor ni ska prata med, men det går faktiskt att träffa nya kusinen utan att farmor är med :) Barn ska naturligtvis få veta och känna att de är viktiga, men det är också bra att lära dom att dom inte är huvudpersonen i alla filmer alla gånger. Nu är bebisen här och det är spännande för alla. Förklara för dottern att farmor antagligen bara var exalterad och virrig. Försök få till en träff när farmor inte är med om det är där skon klämmer. Ni gör naturligtvis som ni känner, men jag tycker inte det blir bra att respektera nejet i den här frågan. Däremot håller jag med många hör om att dottern inte ska behöva hålla eller på annat sätt tvingad gulla med bebisen.