är det ett för svagt test för tiden ?
3 + 5 eller 4+0
Mitt har ökat nu, samt att jag tagit clearblue digitalt fick 1-2 veckor är i V 4 + 0 idag.
28 dagar är på inget sätt en lång cykel, utan tvärtom den genomsnittliga längden. BIM är då vecka 4(3+0) och inte vecka 5(4+0) som du skriver. Om du inte fått om bakfoten hur veckorna skrivs. Vid BIM i vecka 4(3+0) får de flesta 1-2 veckor.
Statistik visar att för långsamt ökande HCG i större utsträckning innebär ett dåligt utfall än motsatsen. Det handlar ju också om ökningen, inte vad hormonnivåerna är för en specifik vecka. Vidare är det inte ?för snabb? ökning att få 3+ i vecka 5(4+6). I vecka 5 ligger HCG på mellan 100-5000, cb slår om till 3+ vid HCG kring 2000. Dvs det är helt normalt att få 3+ i vecka 5, snarare mer regel än undantag vid en normal graviditet.
28 dagar är på inget sätt en lång cykel, utan tvärtom den genomsnittliga längden. BIM är då vecka 4(3+0) och inte vecka 5(4+0) som du skriver. Om du inte fått om bakfoten hur veckorna skrivs. Vid BIM i vecka 4(3+0) får de flesta 1-2 veckor.
Statistik visar att för långsamt ökande HCG i större utsträckning innebär ett dåligt utfall än motsatsen. Det handlar ju också om ökningen, inte vad hormonnivåerna är för en specifik vecka. Vidare är det inte ?för snabb? ökning att få 3+ i vecka 5(4+6). I vecka 5 ligger HCG på mellan 100-5000, cb slår om till 3+ vid HCG kring 2000. Dvs det är helt normalt att få 3+ i vecka 5, snarare mer regel än undantag vid en normal graviditet.
För övrigt så hittade jag det här om Clearblue veckoindikator:
Det är ju omöjligt att testa så mycket tidiagre än 2-3 dagar före BIM ?
Om man inte villl slösa pengar såklart.
Men vid BIM -1 och + 1 så bör man ju landa på 1-2 veckor....eftersom man har en 28 cykel så faller ÄL den 14 dagen i cykel. Kan ju rimligtvis ta något dygn då för ägget att möta spermien så man kan ju inte vara i 3+ veckor efter 2-3 dygn från när du skulle haft mens ?????
Utan gör man ett test c:a 12-14 dagar efter ÄL ska man väl vara runt 1.2 veckor först sedan veckan efter öka till 2-3.... efter ytterligare några dygn om man ens pallar köpa fler test när man fått bekräftelse på att man är gravid.....Sen vet man fan aldrig hur det går.
"Svansmamman" har definitivt svans - märks på svaren. Bara att ignorera.
Ja, 28 dagars cykel betyder att BIM är i vecka 4+0.