Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Hundbajs-konflikt

Csibe2 skrev 2023-08-01 22:07:14 följande:

Är det verkligen den första och enda du kan reflektera på? 😅Jag var snabbast och ståd närmare henne. Eller tycker du att det hade varit bättre att en man börjar skrika eller slåss (kvinnan var verkligen galen) med en kvinna? Han har ett jobb där det är ytterst känslig när man hamnar i konflikt. Den här var inte värt att bli av med den. Jag vet att i Sverige allt är "privat" och den ena kan helt lugnt bara titta när den andra blir påhoppad eller hamnar i problem men hos oss vi skyddar varandra.

Varför skulle han börja skrika och slåss, är han mentalt instabil eller...? Han borde ha backat när hon snäste av honom, så viktigt var det väl inte. Jag vet inte var ni bor, men det låter inte sunt att eskalera bråk på det där sättet. Låter mer som klantänkande eller lågstatusbeteende.
  • Mortiscia80
    Csibe2 skrev 2023-08-01 22:18:22 följande:

Jag misstänker en hel del främlingsfientlighet här...Om vi vore svenskar ni skulle säkert ha andra åsikter. Snart kommer vi vara lågutbildade idioter bara för att jag lät inte en idiot springa på min man som skulle ha hamnat på ett situation att en kvinna börjar slå honom😂. Det är verkligen något fel här...

Du måste ju skoja. Det var nog ingen som antog något annat än att ni var svenskar när du startade tråden! Om du inte hade insinuerat något annat så hade garanterat alla fortsatt tro det också. Tjusigt att dra rasistkortet för att folk ifrågasätter att ni beter er illa.
  • Mortiscia80
    callmepreggoornot skrev 2023-08-01 22:27:43 följande:
    Nja. Med tanke på stavningen och TS säger sig bo här sedan 11 år tillbaka... Men å andra sidan verkar det mest tillgjort. Allt.
    Jo, men alltså att det handlade om Sverige, att ts bor här och inte i något annat land.
  • Mortiscia80
    Csibe2 skrev 2023-08-01 22:27:17 följande:

När jag läste "klanbeteende" då var det tydligt att ni tror att vi är araber typ som inte känner till den europeiska moralen. Alltså rasistkortet var begrundat 

Nej, jag reagerade på din beskrivning av att du skrev "men hos oss skyddar vi varandra". Det tyder på att man lever i någon slags våldskultur med klantänkande i botten och det är inte med "araber" i åtanke. Du har en ganska snäv syn av världen om det är det enda du tänker på. Det där tankesättet är högst levande hos VITA personer i t ex Usa.
  • Mortiscia80
    Csibe2 skrev 2023-08-01 22:34:49 följande:

Upplysa mig -vad betyder TS? 🤷?♀️
    Och innan tråden går över till något politisk -min fråga var hur går det med hundrastningen på tomter där saknas staket och hur hanterar man folk som springer in på privat tomt och är aggressiva. 

Skaffa staket, sluta eskalera bråk med främlingar och ring polisen om ni attackeras av främmande hundar eller människor. Det normala människor skulle göra i den där situationen är att försöka de-eskalera istället för att spä på aggressionerna hos den andra, innan det går så långt så att man blir attackerad. Du har redan fått flera svar som visar det också.
  • Mortiscia80
    GGN skrev 2023-08-02 09:38:08 följande:

Var hunden aggressiv? Oavsett så är det väl koppeltvång?
    Jag hade kanske inte anmält henne men ring polisen för att tipsa. Hon verkar ju vara helt rabiat och för eller senare kommer hon bussa hunden på någon. 

Det är snarare Länsstyrelsen man hör av sig till om någon inte sköter sitt djur på rätt sätt.
Svar på tråden Hundbajs-konflikt